Kik nyertek az okostelefonokkal?

Az első negyedévben 281,5 millió oktostelefont értékesítettek a világpiacon, amit változatlanul a Samsung ural, az Apple-t és a Huawei-t megelőzve.
MTI-Eco, 2014. május 1. csütörtök, 19:12

Az egy évvel korábbihoz képest nőtt, az előző negyedévhez képest csökkent az okostelefonok világpiaci forgalma az idei első negyedévben - közölte csütörtökön az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat. Az első negyedévben 281,5 millió oktostelefont értékesítettek a világpiacon, 28,6 százalékkal többet a 2013 első negyedévi 218,8 milliónál. A karácsonyi értékesítésekkel megemelt bázisú tavaly negyedik negyedévi 289,6 millióhoz képest viszont az eladások 2,8 százalékkal csökkentek.

Az IDC első negyedévi forgalomra adott 267,2 milliós becslését az tényleges értékesítési szám 5,3 százalékkal múlta felül.

A mobiltelefon-értékesítések (az okostelefonokkal együtt) 3,9 százalékkal 448,6 millióra emelkedtek az idei első negyedévben a 2013 első negyedévi 431,8 millióról, a tavaly negyedik negyedévi 492,8 milliótól azonban 9,0 százalékkal maradtak el.

Az idei első negyedévben az okostelefonok 62,7 százalékát, egy évvel korábban 50,7 százalékát adták a teljes mobiltelefon-forgalomnak. Az első negyedévben értékesített okostelefonok 40 százalékát Kínában adták el.

Az okostelefon-piacot változatlanul a Samsung uralja, bár eladásainak 22 százalékos növekedése ellenére is az első negyedévben 30,2 százalékra csökkent a piaci részesedése a tavalyi első negyedévi 31,9 százalékról. A Samsung 85 millió készüléket értékesített az első negyedévben.

A rangsorban a második, az Apple "házi" rekordot állított be az idei első negyedévi eladásaival: első alkalommal értékesített egy negyedévben 40 milliónál több okostelefont - bár piaci részesedése ezzel együtt is csökkent. Az Apple 43,7 millió okostelefont értékesített, 16,8 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, piaci részesedése pedig 15,5 százalékra csökkent 17,1 százalékról.

A harmadik, a Huawei 13,7 millió készüléket értékesített, 47,3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, piaci részesedése pedig 4,3 százalékról 4,9 százalékra növekedett.

A Lenovo 12,9 millió készüléket adott el az idei első negyedévben, 63,3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, piaci részesedése ezzel párhuzamosan 3,6 százalékról 4,6 százalékra emelkedett.

Az LG 12,3 millió, az előző évinél 19,4 százalékkal több eladott készülékkel 4,4 százalékos piaci részesedést hasított ki magának, kisebbet az egy évvel korábbi 4,7 százaléknál.

Az összes többi gyártó együttesen 113,9 millió készüléket értékesített az idei első negyedévben, 35,2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, együttes piaci részesedésük pedig 40,5 százalékra emelkedett 38,5 százalékról.

Az IDC prognózisa szerint az okostelefon-eladások az idén egymilliárdról 19,3 százalékkal 1,2 milliárdra emelkednek, azaz a növekedés mértéke elmarad majd a 2013-as 39,2 százaléktól.

HOZZÁSZÓLÁSOK