A 750 millió dolláros alaptőkével létesülő közös vállalat a legújabb a nagy nemzetközi autógyárak által elektromos autók gyártására Kínában létesített, vagy tervezett beruházások sorában. A Daimler AG német járműipari konszern Mercedes Benz márkája például már gyárt elektromos autókat kínai partnerével, de a General Motors Co. és a Volkswagen AG is megtette az első lépéseket elektromos autók gyártására kínai partner bevonásával. A kínai Geely Holding birtokában lévő Volvo Cars pedig 2019-től kezdi meg a Kínában készülő elektromos modelljei globális értékesítését - írta az MTI.

A Ford kínai partnere az Anhui Zotye már gyárt elektromos autókat. Az idei első tíz hónapban saját bevallása szerint a tavalyinál 14 százalékkal többet, 22,5 ezret értékesített elektromos modelljeiből.

Kínában tavaly az előző évinél 50 százalékkal több, 336 ezer tisztán elektromos és hibrid autót értékesítettek, a globális eladások 40 százalékát. Az Egyesült Államokban tavaly 160 ezer elektromos és hibrid autó kelt el. Peking támogatásokkal ösztönzi az elektromos autók értékesítését és 2019-től kötelező gyártási kvótát is be fog vezetni az autógyárak számára.

A Ford prognózisa szerint az elektromos és hibrid autók piaca 2025-re évi hatmillióra emelkedik Kínában. Kínában értékesített modelljeinek hetven százalékát elektromos változatban is kínálja majd addigra a Ford.