A Lidl kereskedelmi lánc lengyelországi leányvállalata idő előtt kihátrált abból a reklámkampányából, amellyel gyakorlatilag lehetővé tette, hogy vásárlói megkóstolják a cég saját márkás termékeit - írta a Rzeczpospolita. Az október végén indult akció november végéig tartott volna.

Az ajánlat úgy szólt, hogy ha a kedves vevő elégedetlen valamilyen Lidl-feliratú termékkel, akkor akár felbontva, félig elfogyasztva is visszaviheti a boltba, ahol visszakapja az árát. Csak a csomagolást és persze a számlát kellett bemutatnia.

Az élelmes lengyel polgárok egy része rájött, hogy ezzel elérkezett az ingyen ebéd ideje. Sokan eleve azzal a szándékkal vásároltak, hogy elfogyasztják a terméket, aztán a maradékot visszaviszik, mondván nem ízlik. Előfordult, hogy valakik csak az áruház parkolójáig vitték el az árut, ott megették, majd visszavitték a csomagolást a kasszához.

A Lidl minden vásárolójának megköszönte, hogy tesztelték a saját márkás termékeket és megosztották a céggel ezzel kapcsolatos véleményüket. Sőt azoknak a vevőknek, akik az akció előtt vásároltak az abban szereplő termékekből, utólag lehetővé tették, hogy éljenek a visszavásárlási joggal. (Vajon kinek volt meg még a csomagolás? - a szerk.)

Ugyanakkor úgy döntöttek, hogy hosszabb távon más hirdetési módszerekkel népszerűsítik saját márkás termékeiket.