A The Washington Times rámutatott: miközben a kormány az adófizetők pénzéből finanszírozott programmal a detroiti gyárakat akarta feléleszteni, az eladott autók 60 százaléka külföldi volt. A július második felében indult, majd augsztus végével lezáruló program keretében értékesített tíz legnépszerűbb modell közé csak két amerikai jutott be, a Ford Focus és a Ford Escape - összegezte egy pénteken megjelent cikk állításait az MTI.
 
A General Motors eladásai augusztusban 20 százalékkal elmaradtak az egy évvel korábbihoz képest. A Chrysler esetében 15 százalékos volt a csökkenés. Az amerikai márkák közül csak a Ford tudta növelni értékesítéseit, 17 százalékkal. A külföldi márkák többsége, köztük a Toyota, Honda és Hyundai, viszont fokozta amerikai eladásait.
 
A The Washington Times szerint a roncsprémium program kedvező hatásai csak időlegesek lehetnek. Mivel sok fogyasztó korábbra hozta tervezett autóvásárlását, szinte bizonyos, hogy az eladások mérséklődni fognak. A programnak tehát nem lehet tartós hatása a gyengélkedő gazdaságra.
 
A lap azt is megjegyezte, hogy a kormány elszámította magát a program költségeit illetően, és nem volt képes kezelni a program adminisztrációs részét. Az eredeti tervek szerint 1 milliárd dolláros, július végétől nagyjából októberig tartó autóvásárlás-támogatási program kasszája 6 nap alatt kiürült, a pótlólag megszavazott 2 milliárd dollár pedig augusztus 24-ig tartott ki.
 
Az újság szerint a program irányítása még a 3 milliárd dollár felelőtlen elköltésénél is szervezetlenebb volt. A szövetségi weboldal, ahol elektronikus úton lehetett a programra jelentkezni, összeomlott, dokumentumoknak veszett nyoma és a márkakereskedők nem kapták meg időben a segélyösszeget. A lassú bürokrácia eddig 500 millió dollár támogatás ügyét rendezte, ez az eladott 700 ezer autóból csak 120 ezret jelent.