Másfél milliós autót tervez a VW

Újabb fordulatot vesz a Volkswagen terve, hogy létrehozza végre a maga fapados autómárkáját a cégcsoporton belül. Korábban a Skodára is kiosztották ezt a szerepet, ám úgy tűnik, a kínaiak és a indiaiak nem olvassák Hrabalt, így nem tudják hova tenni a cseheket.
Napi.hu, 2014. május 6. kedd, 17:07

A Volkswagen elkötelezte magát egy új olcsó autó létrehozása mellett. A jármű teljesen új márkanév alatt kerül piacra - mondta el a Reutersnek Hans Demant, a VW egyik vezetője a kínai autóbemutatón, Pekingben. A tervek szerint az új márka autóit nagyjából 7000 dollárért (1,54 millió forint) árulnák. A koncepció és a tervezés folyik, az autó összes alkatrészét Kínában akarják gyártani vagy beszerezni.

Lapértesülések szerint a VW-nek gondjai akadtak a költségek alacsonyan tartásával, mivel a kiadások lefaragását nehezen tudják összeegyeztetni a vállalat belső minőségi követelményeivel. Ennek ellenére a fapados autók 2016-ban megjelenhetnek a piacon, mindenekelőtt Kínában, majd máshol is, ha az ottani bemutatkozás sikeres lesz.

Mégsem a Skoda

A MarketWatch emlékeztet arra, hogy a Volkswagen régóta beszél az olcsó autómárka koncepciójáról. Kezdetben a Spanyolországban készülő Seat kapta meg ezt a besorolást az európai piacon, majd a Skoda lépett a helyére, amelyet kivittek a kínai piacra is, azzal az indoklással, hogy lám, ez a VW globális fapados márkája.

A Skoda ugyan még most is viseli ezt a címet, pedig időközben feljebb került az autómárkák táplálkozási láncában. A cseh autók nemcsak úgy néznek ki, mint VW emblémás társaik, nemcsak versenyeznek azokkal, hanem gyakran el is páholják az anyacég járgányait a fogyasztók megelégedettségét mérő szavazásokon.

Autóvetkőztetés

Az önálló márka kialakítása mellett szólt minden bizonnyal a Renault óriási sikere a Daciával vagy a Nissan döntése amellett, hogy újraindítja a Datsun márkát. Emellett azt is figyelembe vehették, hogy a VW a gyenge fizetőképességű piacokon rendre abban a cseppet sem irigylésre méltó helyzetben találja magát, hogy az olcsó autót kereső vevőknek vagy sok generációval ezelőtti, ódivatú típusait kell kínálnia, vagy jelenlegi modelljeinek szabályosan kiherélt változatát.

Utóbbiak ráadásul a jelentős vetkőztetés ellenére túl drágák ahhoz, hogy komoly versenyre kényszerítsék számos versenytársukat. Az autógyártó egyelőre nem döntötte el, mi legyen a fapados márka neve. Felmerülhet a kérdés, hogy visszahozzák-e a német autótörténelemből ismert klasszikusokat, az NSU-t vagy akár a DKW-t. (Mindkettő a hatvanas években került a VW kezébe.) Ezeknek márkának van némi világszintű ismertsége, ami persze nem biztos, hogy illik ahhoz az imázshoz, amely szerint az új autónak a die kleine wunder szerepét kellene eljátszania a kínai autópiacon.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

laatoo, 2014.05.07 07:45

Lépéskényszerbe kerültek a Kína miatt:

http://www.origo.hu/auto/20140424-pekingi-autoszalon-2014.html

Toyota RAV 4 (Chery Tiggo 3) utánzatot 2,5 millió ft.-ért fogják árulni Kínában.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

_Jhony, 2014.05.07 04:06

Persze Kínában kell gyártani!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

RealMan, 2014.05.06 22:38

Saját magukat verik meg az olcsó autókkal azok akik belevágnak, de ez legyen a VW baja.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html