Bár a Skodának több olyan hónapja is volt tavaly, amikor éves bázison kevesebb autót tudtak eladni, az évet mégis növekedéssel és újabb rekorddöntéssel zárta, bár ez utóbbi nem egyedülálló az autópiacon. A cég 1,05 millió kocsit adott el, 1,8 százalékkal többet, mint 2014-ben.

Messze a legnépszerűbb típusuk az Octavia, amely a teljes értékesítési volumen 41 százalékát teszi ki. A modellből 11,1 százalékkal adtak el többet éves bázison. Az Octavia a magyar újautó-piacon is az élen végzett a típusok szerinti bontásban tavaly 4761 darabos eladással.

A cég második legfontosabb típusa a Rapid, amelyből 12,2 százalékkal kevesebb kelt el, azonban még így is megelőzte - ha nem is sokkal - a kisebb Fabiát, amely a januári modellváltásnak köszönhetően 19,8 százalékos plusszal zárta az évet. A Yeti 3,2, a Superb pedig 12 százalékos visszaesést könyvelhetett el, utóbbi esetében a nyár közepi modellváltás elhúzódása állhat a háttérben, ugyanis a Skoda legnagyobb kocsijából Nyugat-Európában 7,6 százalékkal többet adtak el.

Forrás: cégadatok, Napi.hu-gyűjtés

A legtöbb Skodát Nyugat-Európában értékesítik, de fontos a Közép-európai régió is nagy részben azért, mert hazájában nagyon népszerű márkáról van szó. Az orosz piac összeomlása ugyanakkor megtépázta az eladásokat (-35 százalék), Kínában pedig stagnáltak a számok. Az ázsiai ország adja a Skoda piacának 26,7 százalékát. Bár jóval kisebb volumenről van szó, de a cég Izraelben, Törökországban és Indiában is két számjegyű növekedést tudott elérni.