Megdöbbentő adatok láttak napvilágot az autók fogyasztásáról

Az Európában forgalomba helyezett új gépkocsik valóságos fogyasztása közel másfélszer annyi, mint a gyártó által megadott érték - mutatja egy nemzetközi kutatócsoport felmérése az MTI szerint.
Szabó Zsuzsanna, 2017. november 6. hétfő, 17:30

Az International Council on Clean Transportation (ICCT) független környezetvédelmi szervezet hétfőn közzétett tanulmánya szerint az új gépkocsik valójában átlagban 42 százalékkal több üzemanyagot fogyasztanak, mint kísérleti üzemben. A kutatók egy éve is ugyanerre az eredményre jutottak, a helyzet tehát semmit sem javult.

Tíz éve még csak 15 százalék volt a különbség a gyári adat és a valóságban mért érték között - mondta Peter Mock, az ICCT európai igazgatója. A különbség 2013-ig 25 százalékra nőtt.

A nagyobb fogyasztás nemcsak nagyobb károsanyag-kibocsátást, hanem évente mintegy 400 euró többletköltséget jelent az autósoknak.

A nagy eltérés egyik oka, hogy a gyártók nem a valóságos üzemi körülmények közt mért adatokat adják meg, hanem a labortesztek során nyert értékeket. Az idén ősztől azonban a forgalomba kerülő új típusokra már szigorúbb előírások vonatkoznak.

Fontos lenne, hogy végre Európa szerte büntetni lehessen a trükközést, az adatok meghamisítását. Különben semmi sem fog változni - mondta Peter Mock.

Az ICCT-nek 2015-ben meghatározó szerepe volt az emissziós adatok manipulálásának leleplezésében, a dízelbotrány kirobbantásában.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

reszeloaladar, 2017.11.08 11:27

Ha a fogyasztás ugyanolyan műszaki paraméter (lenne), mint a hossz a szélesség a teljesítmény vagy az össztömeg, akkor bármelyik autót vissza lehetne adni hibás teljesítés miatt.
Veszel egy autót, ami a katalógusadat alapján 4800mm hosszú, de valójában 6816mm mert az első-hátsó lökhárítók illetve a csomagtartó C oszlop mögötti része nem számít bele.
Vicc az egész. 1000 random út, random helyeken, random sofőrökkel, random időjárásban, random terheléssel. Ez 1000 fogyasztási adat. A legmagasabb és legalacsonyabb 200db érték kuka, a maradék 600-ból meg tessék egy átlagot számolni. Ehhez kell még egy szórást is közölni és meg is vagyunk: átlagban ennyit fog enni az autó.
Lehe bűvölni a CO2-vel, ami egy származtatott érték. Az USA megint némileg pragmatikusabb: ők leginkább a fogyasztást nézik, az pedig Euro n ide vagy oda, nem sokat csökkent. Egy 2 literes dízel annó is 5-7 körül evett, a benzines 8-12 között.
Amúgy meghatározó még az autó súlya (ez csak az utóbbi időben kezdett csökkenni) illetve a teljesítmény. A kis turbós benzinest is azért csinálták, mert picit jobb a CO2-je. Műszakilag bonyolultabb és kevésbé tartós (pazarlás???), de ugye a szent CO2.
A döntéshozók pedig csak a %-ot látják. Szerintük tud a világ korlátlanul növekedni (Kína korlátlanul 10% felett), bármeddig lehet a hatékonyságot növelni mivel ők is korlátlanul újraválaszthatók.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

bitpork, 2017.11.06 18:38

@rotaryfun: pár jogász felkarolhatná és beperelhetné a sok hülyét akik politikusként teljesíthetetlen normákat adnak, és azokat a felhasználó-vásárlókat is akik elhiszik hogy erősebb, nagyobb autók tiszta oxigént pufognak ki.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rotaryfun, 2017.11.06 17:44

Egy két tökös jogász felkarolná a témát és pár pert megnyerne az átvert vásárlóknak akkor valószínűleg lenne változás.
Amíg a gyári fogyasztási adat komolysága egyenlő a kínai elektronikai eszközök paramétereinek a komolyságával addig csak röhögni lehet az egészen. Nem tudom mit lépne a márkaszerviz ha tömegével hordaná vissza a vasakat nép hogy nem úgy gyorsul ahogy írták és nem is úgy fogyaszt :)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html