Megdöbbentő hír a Mercedestől

Feltűnően erős negyedévet és kilenc hónapot zárt a Daimler AG elsősorban a Mercedes-Benz luxusautókat gyártó divíziójának köszönhetően. Az eladásokban régóta először rávertek a BMW-re és az Audira is.
Napi.hu, 2014. október 23. csütörtök, 14:51

A Daimler AG, a világ harmadik legnagyobb luxusautó-gyártója a várakozásokat lepipáló negyedéves profitról számot be főként annak köszönhetően, hogy vezető modelljéből, az S-Osztály autóiból megkétszerezte eladásait. Az üzemi nyereség 21 százalékkal, 2,79 billiárd euróra (3,53 milliárd dollár) ugrott július-szeptemberben az egy évvel korábbihoz képest - jelentette a Bloomberg. A hírügynökségnek nyilatkozó elemzők mindössze 2,56 milliárd euróra számítottak.

A Mercedes-Benz Cars divízió teljesítménye - ez a részleg gyártja a Smart városi törpéket is - két éve nem látott profittal zárta a negyedévet. Ebben szerepet játszott az S-Osztály olyan különlegességeinek kedvező fogadtatása, mint az egymillió dollárba kerülő, hatüléses Pullman változat. A szélesebb vásárlóközönségről sem feledkeztek meg, ennek rétegnek egyebek mellett a GLA kompakt hobbi-terepjárót és a Kecskeméten készülő Mercedeseket kínálják.

Az üzemi profitráta a Mercedeseket gyártó divíziónál 8,5 százalékra nőtt a harmadik negyedévben az április-júniusi 7,3 százalékról. Ez volt a legjobb árrés 2012 második negyedéve óta. A cég 10 százalékos hasznot akar elérni luxusautóin, ennek érdekében kétmilliárd eurót faragnak le az üzemi költségekből.

Megadják az árát

A Mercedes-emblémás autókból 13 százalékkal kelt el több az év első kilenc hónapjában, mint 2013 azonos időszakában. Ezzel 1,2 millióra nőtt az értékesítés. A növekedési tempó gyorsabb lehet, mint a két nagy versenytárs, a BMW és az Audi bővülése. A harmadik negyedévben kilenc százalékkal, 431 ezerre bővültek az eladások.

Az elemzők részben azzal magyarázzák a sikereket, hogy a cég jobb áron tudta értékesíteni autóit. Az új modellekért hajlandóak voltak többet fizetni a vevők, a régebbiek értékesítését pedig alacsonyabb árkedvezménnyel kellett ösztönözni.

A Daimler vezetősége visszafogott várakozásokat fogalmazott meg, nem ígért külön osztalékot az év végére a részvényeseknek - állapította meg Jürgen Pieper, a frankfurti Bankhaus Metzler pénzügyi szolgáltató elemzője. Nincs tehát ok eufóriára, de az általános kép jó, főként az S-Osztály erős eladásainak és a teherautók iránti masszív észak-amerikai keresletnek köszönhetően.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

henker, 2014.10.24 09:38

@tever kneif:

te már az MSZMP-böl hoztad magaddal a fideszbe ezt a gyönyörü kommunista nyelvezetet? Mitha csak a 60-as évek híradóit hallaná az ember!

Na de újraiparosítás: Orbán eftársad megint jó nagyot blöffölt. Aminek te itt örülsz délelött, délután már szidod, hogy a rohadt multi, akinél csak szarul fizetett bérmunkás a magyar!

Így járnak az idióta fidesz hívek: rendere belefutnak a saját ideológiai pofonukba.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

gadam0114, 2014.10.23 21:30

RealMan; tudom hogy oda tartozik , de stuttgartba 40-50 km - en keresztūl mesz az autopalyan es mercedes nord , mercedes ost es ezeket olvasod. Kecskemet egy ?sszeszerel? mūhely..ha ugy van 2 honap es kinaba gyartjak a termekeket... ez esetbe a mercedes B osztalyt.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

acdc, 2014.10.23 20:20

@RealMan: Amit Kecskeméten gyártanak az sem Mercedes.
Ráb@sszák az emblémát és viszik, mint a cukrot.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

tever kneif, 2014.10.23 18:24

@unortodox: Valoban jo hir

A Magyarországon gyártott Mercedes is hozzájárult a sikerhez.

- A magyar ember munkája is benne van, ők is részesei a sikernek.

Magyarország igy profitál:

- számtalan munkahely létesűlt

- nőveli az ország hirnevét

- nőveli az ország exportját

- számtalan beszállito kűlfőldi cég telepedett le ezáltal Magyarországon

- magyar beszállitok is egyre tőbben vannak

Igy sikerűl Magyarország ujraiparositása.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

RealMan, 2014.10.23 17:20

@gadam0114:
A kecskeméti gyár nem a német Mercedes AG-hoz tartozik, nézz utána.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html