A Daimler AG, a világ harmadik legnagyobb luxusautó-gyártója a várakozásokat lepipáló negyedéves profitról számot be főként annak köszönhetően, hogy vezető modelljéből, az S-Osztály autóiból megkétszerezte eladásait. Az üzemi nyereség 21 százalékkal, 2,79 billiárd euróra (3,53 milliárd dollár) ugrott július-szeptemberben az egy évvel korábbihoz képest - jelentette a Bloomberg. A hírügynökségnek nyilatkozó elemzők mindössze 2,56 milliárd euróra számítottak.

A Mercedes-Benz Cars divízió teljesítménye - ez a részleg gyártja a Smart városi törpéket is - két éve nem látott profittal zárta a negyedévet. Ebben szerepet játszott az S-Osztály olyan különlegességeinek kedvező fogadtatása, mint az egymillió dollárba kerülő, hatüléses Pullman változat. A szélesebb vásárlóközönségről sem feledkeztek meg, ennek rétegnek egyebek mellett a GLA kompakt hobbi-terepjárót és a Kecskeméten készülő Mercedeseket kínálják.

Az üzemi profitráta a Mercedeseket gyártó divíziónál 8,5 százalékra nőtt a harmadik negyedévben az április-júniusi 7,3 százalékról. Ez volt a legjobb árrés 2012 második negyedéve óta. A cég 10 százalékos hasznot akar elérni luxusautóin, ennek érdekében kétmilliárd eurót faragnak le az üzemi költségekből.

Megadják az árát

A Mercedes-emblémás autókból 13 százalékkal kelt el több az év első kilenc hónapjában, mint 2013 azonos időszakában. Ezzel 1,2 millióra nőtt az értékesítés. A növekedési tempó gyorsabb lehet, mint a két nagy versenytárs, a BMW és az Audi bővülése. A harmadik negyedévben kilenc százalékkal, 431 ezerre bővültek az eladások.

Az elemzők részben azzal magyarázzák a sikereket, hogy a cég jobb áron tudta értékesíteni autóit. Az új modellekért hajlandóak voltak többet fizetni a vevők, a régebbiek értékesítését pedig alacsonyabb árkedvezménnyel kellett ösztönözni.

A Daimler vezetősége visszafogott várakozásokat fogalmazott meg, nem ígért külön osztalékot az év végére a részvényeseknek - állapította meg Jürgen Pieper, a frankfurti Bankhaus Metzler pénzügyi szolgáltató elemzője. Nincs tehát ok eufóriára, de az általános kép jó, főként az S-Osztály erős eladásainak és a teherautók iránti masszív észak-amerikai keresletnek köszönhetően.