A gazdasági blokád feloldását követően megindult a roham az iráni piacért. Az elmúlt hónapokban a Lufthansa, az Austrian, az AirFrance és a British Airways is bekapcsolta hálózatába Teheránt, most viszont már a holland KLM is jelezte: ismét közlekedtet járatokat Iránba.

Az első repülőn, október 22-én egy Melanie Schultz van Haegen infrastruktúráért és környezetvédelemért felelős miniszter vezette kereskedelmi delegáció utazott - ez jól mutatja, hogy az európai cégeknek milyen lehetőségeket jelenthet az újra megnyíló iráni piac. A perzsa államhoz közelebb álló Öböl-menti légitársaságok - Etihad, Oma Air, Qatar - már korábban beszálltak, de mellettük az orosz Aeroflot és az ukrán Ukraine International gépei is landolnak az Imam Koeini International reptéren.

A török-iráni kapcsolat erősödésére utal, hogy a Turkish mellett a magánkézben levő Pegasus is közlekedtet járatokat Teherán mellett több iráni nagyvárosba.

A KLM 1948 áprilisától 2013 áprilisáig szállított utasokat Teheránba. Azóta az iráni gazdaság jelentős fejlődésen ment keresztül, egyre több nemzetközi vállalat vetette meg itt a lábát - de ez csak egy ok a sok közül, amiért a KLM visszatért erre a fontos közel-keleti desztinációra.

Az iráni légicégek közül az IranAir és a Mahan gépei járnak Nyugat-Európába. Ennek közvetett haszonélvezője volt Budapest, mert a Liszt Ferenc repülőtéren vettek fel kerozint a visszaúton Iránba. A Mahant egyébként három évvel ezelőtt összefüggésbe hozták a látványosan be csődölt Sólyom légitársasággal, de a gazdasági kapcsolatra bizonyítékokat nem mutattak ki.