BUX
38616

Meglepetést okozott a H&M

Pozitív meglepetést okoztak a piaci szereplőknek a svéd Hennes & Mauritz AB (H&M) csütörtökön közzétett második negyedéves adatai, emiatt a vállalat részvényeinek árfolyama emelkedést mutat - írja az MTI.

K. Kiss Gergely, 2017. június 29. csütörtök, 17:53

A H&M Hennes & Mauritz AB svéd multinacionális vállalat a spanyol Inditex után (amely egyebek között a Zara, a Bershka, a Stradivarius és a Massimo Dutti tulajdonosa) a világ második legnagyobb ruházati kereskedelmi vállalata.

A május 31-én véget ért három hónapban a svéd vállalat 51,4 milliárd korona árbevételt ért el, nettó profitja pedig 7,71 milliárd korona volt. A bevétel és a nyereség egyaránt 10 százalékkal emelkedett éves összehasonlításban.

Elemzők előzetesen 7,1 milliárd korona nyereséggel számoltak. A vártnál kedvezőbb adatok leginkább a vállalat internetes eladásbővülésének köszönhetőek; a brit, a skandináv és kelet-európai értékesítés is a jól alakult a második negyedévben. Az Egyesült Államokban, Kínában, Hollandiában és Svájcban azonban a vártnál rosszabb forgalmat jelentett a második negyedévre a vállalat.

A H&M vezérigazgatója, Karl-Johan Persson csütörtökön elismerte, hogy az eladási eredmények elmaradnak a cég előzetes terveitől, hozzátette: nehéznek tűnik a januárban kitűzött 10-15 százalékos forgalombővülési cél elérése a jelenlegi piaci környezetben.

Egy dilemmát akarnak megoldani

Az 1947-ben alapított svéd vállalat, amely jelenleg 65 országban van jelen és csaknem 4400 üzlete van világszerte, idén indítja új, a H&M-nél némileg drágább kategóriát képviselő márkáját, az Arketet: az első Arket üzletet idén ősszel nyitja a cég Londonban.

A több mint 161 ezer munkavállalót alkalmazó H&M azzal a kihívással szembesült idén, hogy egyik legnagyobb piacán, Németországban megjelent egyik konkurense, a dublini központú Primark.

A spanyol vetélytárs Inditex termékeinek több mint felét az eladási piacaihoz közeli helyeken gyártatja, így sokkal hatékonyabb az ellátási lánca, mint a svéd vállalatnak, amely termékei négyötödét Ázsiában gyártatja, messze azoktól az országoktól, ahol értékesíti azokat.

A menedzsment elemzi, hogy lehetne megfelelő választ adni erre a dilemmára, és a gyártást közelebbi helyekre hozni az értékesítési piacokhoz, elemzők szerint ugyanis nagyobb mértékben automatizált, gyorsabb és rugalmasabb ellátási láncra van szüksége a vállalatnak a versenyképesség növelése érdekében.

A H&M részvényárfolyama 2015 óta esést mutat, idén mintegy 18 százalékkal csökkent, ezzel szemben a spanyol rivális Inditex árfolyama emelkedik a kedvező eredmények folytán: a spanyol vállalat arról számolt be június közepén, hogy profitja jelentősen, 18 százalékkal nőtt idei üzleti évének első negyedében, éves összehasonlításban.

A H&M Hennes & Mauritz AB árfolyama csütörtökön délután öt órakor 2,88 százalék pluszban, 210,50 koronán állt a stockholmi tőzsdén.