A cég tavalyi évi adózott eredménye 7,46 milliárd svéd korona (840 millió dollár) volt, a 2015. évi 4,47 milliárd korona után - írja az MTI. A vállalat árbevétele 10 százalékkal, 180 milliárd svéd koronára nőtt az XC60 és a V40/V40 Cross Country modellek sikereinek köszönhetően.

Összességében az autóeladások 6 százalékkal bővültek éves összehasonlításban, rekord nagyságú, csaknem 535 ezres értékesítési darabszámot elérve. Két legnagyobb piacán, Kínában és az Egyesült Államokban két számjegyű bővülést ért el a Volvo értékesítése: Kínában 11,5 százalékkal nőttek az eladások, 90 930 darabra, míg az Egyesült Államokban 18,1 százalékkal, 82 276 darabra.

Nyugat-Európában is növekedést produkált a cég: 4 százalékkal, 206 000-ra emelkedett az eladások száma.

Harmadik legnagyobb piacán, Svédországban azonban 1 százalékkal csökkentek az eladások, ez mintegy 70 200 darab Volvo értékesítését jelentette a tavalyi évben.

A cég vezérigazgatója, Hakan Samuelsson szerint a cég növekedni fog idén is. A cégvezető hozzátette: a vállalat további 700-800 alkalmazott felvételét tervezi nyugat-svédországi, göteborgi üzemébe.

A svéd autógyártót 2010-ben vásárolta fel a kínai Zhejiang Geely Holding Group az amerikai járműipari óriás Fordtól.