BUX
38018

Megújul a pénzes vízvezeték-szerelők sportautója

Már-már leküzdhetetlen kihívással néznek szembe a General Motors marketingesei, akiktől azt várják, hogy a fiatalabb vevőkkel is kedveltessék meg a megújulő Chevrolet Corvette országúti vágtázót. A legendás járgányt az öreg urak verdájának tartják az autósok.

NAPI, 2013. január 14. hétfő, 06:25

Kegyetlenül elbánt az idő a General Motors egyik legendás típusával, a hatvanas évek egyik álomautójával, a Chevrolet Corvette-tel. Az autósok az idős férfiak játékszerének tartják, és még a Chevrolet márka marketingvezetője is elismeri, hogy sokan gondolnak úgy a Corvette-re mint a sikeres vízvezeték-szerelők autójára. A GM nem nyugodott bele ebbe a helyzetbe, a napokban mutatja be a megújított autót, amelytől azt várják, hogy megtartja eredeti vásárlóit és egyben felkelti a fiatalabbak érdeklődését is.

Ed Walburn, az autógyártó dizájnért felelős főnöke készíttetett egy posztert, amelyen a Corvette 1959-es és 1963-as változata szerepel együtt az újdonsággal. Azt akarom, hogy minden kölyök ezt tegye ki a szobája felára - jelentette ki a Bloombergnek nyilatkozva. A GM összesen 13 új autóval áll elő 2013-ban, miután tavaly 88 éves mélypontra zuhant a piaci részesedése az USA-ban. Érthető módon nem a Corvette volt az első típus, amellyel a 2009-es csőd után foglalkozni kezdtek - ami hozzájárult imázsának kifakulásához -, ám most eljött az ideje a korszakváltásnak.

Siralmas statisztika

Az 1953-ban bemutatott Corvette értékesítése 1979-ben érte el csúcsát, amikor közel 54 ezer darabot adtak el belőle. A sikerhez hozzájárult, hogy az autó szerepelt a hatvanas évek elejének népszerű tévésorozatában, a Route 66-ban. A 49,6 ezer dollárról induló autóból tavaly ugyan 7,4 százalék több kelt el, mint 2011-ben, ám így is csak valamivel több mint 14 ezret adtak el belőle a Chevy-kereskedők. Eközben a 82,1 ezer dolláros Porsche 911 Carrera eladásai 65 százalékkal, 7800 közelébe nőttek, a 114,2 ezer dolláros Audi R8-as értékesítése pedig közel harmadával, 802 autóra kúszott fel.

Még rosszabb hír, hogy a Corvette-vásárlók 46 százaléka idősebb 55 évesnél, miközben a Porsche 911 esetén 30, az Audi R8-nál pedig 22 százalék ez az arány. Ezek az autók nem csupán eladásaik miatt fontosak a gyártóiknak, hanem azért is, mert hatással vannak márkájuk ismertségére, imázsára. A Corvette Facebook-oldalát egymillióan lájkolták január elejéig, a Chevrolet márkáét 1,7 millióan, míg a Ferrari tízmillión, a Porsche 4,9 millión, az Audi mint márka 6,2 millión, az Audi R8 önállóan 1,48 millión állt.

Nem erről álmodnak

Az amerikai autógyártás fővárosában, a GM otthonában, Detroitban egy általános iskolában a múlt hónapban kisiskolásokat kérdeztek az egzotikus autómárkákról. A Chevrolet Camarót és a VW-hez tartozó Bugattit sokan említették, mert jól ismerték ezeket a videojátékokból. Csak egy gyerek beszélt a Corvette-ről, amiért rögtön elkezdték ugratni. A GM el akarja adni a 60 éves tradícióval rendelkező típust a 30-as, 40-es éveikben járó, évi 150 ezer dollárt kereső autósoknak is - márpedig ez a generáció a videojátékokon nőtt fel.

A Corvette ismertségét úgy próbálják hosszú távra megalapozni, hogy a Sonyval együtt dolgozva új játékot fejlesztenek a PlayStation 3 népszerű Gran Turismo sorozatában. Az új Corvette-et is felvonultató videojáték már a jövő héten elérhető lesz, míg a detroiti autókiállításon bemutatkozó autó csak később kerül a szalonokba. A már felnőtt fiatalokat a Corvette szokásos kínálatával - új 6,2 literes, V-8-as, 450 lóerős motor, amellyel négy másodperc alatt gyorsul az autó nulláról 100 kilométer/órás sebességre -, illetve gyökeresen megújított belsővel igyekeznek elcsábítani. A régi Corvette utastere egy 20 ezer dollárért kapható autó belső világát idézte.