A CNN Money által összeszedett száz leggyorsabban növekvő vállalat csupán egyötöde nem amerikai, és egynegyedük a technológiaipart képviseli. Az első helyzett Research In Motiont a Blueray olvasókhoz chipeket gyártó Sigma Designs követi, akinek a pozícióját egy a Microsofttal kötött együttműködési megállapodás is erősítette.

A top tízbe két hasonló profilú kínai internetes vállalat is bekerült: a népszerű webes keresőt és játékoldalt is működtető Sohu.comé a bronzérem, az online játékokkal foglalkozó Shanda Interactive Entertainment pedig hetedik helyezést ért el.

A lista negyedik helyén az online biztosítói rendszereket üzemeltető Ebix áll, míg az ötödiken a DG FastChannel nevű médiaügynökség áll, amely hirdetéseket és showműsorok vetítési jogait értékesíti tévétársaságok számára. Ezt követi a CF Industries Holdings vegyészeti vállalat, amelyik forgalma háromnegyed részét nitrogén-műtrágyák teszik ki - márpedig a földgáz árának visszaesése alaposan csökkentette az előállítási költségeket.

A Fortune szerint a világ nyolcadik leggyorsabban fejlődő cége az Arena Resources olajipari vállalat, amelyik csak tavaly 225 új olaj- és gázkutat nyitott. Kilencedik lett a Bruker; ez a cég röntgengépeket és mágneses technológiákat gyárt orvosi MRI készülékekbe. Az első tízbe befért még egy vegyi óriás, az ugyancsak elsősorban műtrágyát gyártó Potash Corp. of Saskatchewan, ami a világ legnagyobb ilyen profilú vállalkozása.

A százas listára olyan bezzegcégek kerültek még fel, mint a Google, amely tavalyi 24-ik helyezését idén a 68-ik volt kénytelen cserélni - ami persze szintén szép teljesítmény -, vagy a 39-ik helyet megkapó Apple, amely 2,6 millió Macet és 5,2 millió iPhone-t értékesített a legutóbbi negyedévben.

Helyet kapott továbbá a Guitar Hero és a Call of Duty kiadója, az Activision-Blizzard; a Disney animációs partnere, a Dreamworks Animation SKG; az X-Men és Pókember megalkotója, a Marvel Entertainment és az Amazon.com is.

A CNN Money által a rangsor összeállításakor figyelembe vett három mutató a részvényenkénti hozam növekedése, az árbetvétel-növekedés és a teljes hozam volt. A Research In Motion rendre 84, 77, illetve 45 százalékos értéket ért el.