EUR
308.52
USD
275.78
BUX
27921.92 0.68%
OTP
7290 1.19%

Nagy dobásra készül a francia autógyár

A tavalyinál is gyorsabb globális növekedést szeretne elérni a Renault, ezért 10 új, vagy frissített modellt mutatnak be 2016-ban - írja az Autonews.
Szász Péter, 2016. január 18. hétfő, 21:42

A portál szerint még ebben az évben érkezhet egy új SUV, a Koleos utódjaként és frissül az alsó-közép kategóriás Megane is, amelynek 5 ajtós változatát már bemutatta a cég.

A vállalat oldalán elérhető adatok szerint a Renault csoport 2,8 millió személyautót és kishaszongépjárművet adott el tavaly globálisan, amely 3,3 százalékos növekedés éves bázison. Renault személyautóból 0,6 százalékkal adtak el többet, 1,8 millió darabot, míg a Dacia személyautói 7,8 százalékos növekedést könyvelhettek el 511 ezres volumennel.

A cég legnagyobb piaca Franciaország, ahol 26,4 százalékos részesedéssel bírnak. A második legtöbb kocsit Brazíliában értékesítették 7,3 százalékos piaci részt elérve, a harmadik helyen pedig Németország áll. A német piacon 5,2 százalék a Renault-é.

A 3,3 százalékos növekedés igen egyenlőtlen globális teljesítmény eredménye, ugyanis míg Európában 10,2 százalékkal adtak el több autót, az amerikai kontinensen 14,8, a kelet-ázsiai régióban pedig 12,3 százalékos volt a visszaesés. Az orosz piac összeomlása szintén rosszul érintette a céget.

A Renault értékesítési vezetője, Thierry Koskas ugyanakkor optimista és az ideinél nagyobb növekedést vár, köszönhetően az olyan modelleknek, mint a Kadjar és Captur SUV-ok.

Bajban volt a cég

A Renault nemrég megerősítette, hogy a csalás elleni hivatal emberei vizsgálatot tartottak üzemeiben. A hatóság ellenőrizni óhajtotta a gyárak berendezéseit, hogy kiderítse, mi mindent építenek be az autógyártó dízelmotorjaiba. A hír nyilvánosságra kerülése után 20 százalékkal zuhantak a Renault részvényei, mivel a befektetők attól tartottak, hogy a francia cég a Volkswagenhez hasonlóan olyan szoftvert épített be egyes motorjaiba, amely a tesztek idején alacsonyan tartja azok károsanyag-kibocsátását, máskor viszont szabadjára engedi az erőforrást, hogy a vezetők élvezhessék a teljesítményét.

Azóta ugyanakkor gyengült a befektetők szorítása a Renault nyakán, miután a vállalat jelezte, hogy kész együttműködni a hatóságokkal.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

kopacs, 2016.01.19 21:07

Még tavaly vettem egy megane-t, bár ne tettem volna. Olyan autót adtak el ami nem is létezik 105 LE-st. Versenyző kipróbálta, szerinte nincs benne 100 LE sem. Nem megy de sokat fogyaszt. A szerviz nem tud csinálni semmit, állitólag nem tudnak a elektromos kütyükbe belenyúlni. A futómű űt, a kasztni recseg, nyiszorog. Az ülés kényelmetlen. A hátsó üléspad csak egyben lehajtható. A cégnél azt sem tudják megmondani milyen téli kereket lehet rászerelni, vicces, hogy müszaki osztályuk is van, de ezt sem tudják. Ha kérdezel, nem is válaszolnak. Ha franciák tudnák, hogy hogyan bánnak a maszek (nem cégautó) vásárlóval, lehet nem is örülnének neki. Az új autó átadója azt sem tudta melyik kapcsoló mire jó, és sürgetett, majd megnézi otthon a könyvben, neki maszek dolga van, du -án kettőkor ! A régi állami Merkurnál figyelmesebbek voltak.
Lebeszélek mindenkit, hogy renaultot vegyen, mert átverik.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: http://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
www.Napi.hu Online Kft. Napi.hu - Független üzleti és pénzügyi portál, benne magyar és nemzetközi hírek, elemzések, tőzsdei információk. Helye: Flórián tér 1. 2. emelet, Budapest, Budapest. 1033 Telefon: +36-1-506-0930. Telefax: +36-1-506-0931. .