A Volkswagen konszern VW márkája az idei első negyedévben 900 millió euró működési eredményt ért el a tavalyi első negyedévi 73 millió után, bevételarányos működési eredmény kulcsa pedig 0,3 százalékról 4,4 százalékra emelkedett, ami még így is jócskán elmarad a konkurensek átlagosan hat százalék, vagy azt meghaladó eredményességétől.

A biztatóan nyereséges évkezdet után a VW márka pénzügyi igazgatója Arno Antlitz az idén a forgalom mintegy tíz százalékos növekedését várja, a bevételarányos üzemi eredményt pedig 2,5 és 3,5 százalék között - írta az MTI.

Minthogy a VW márka nyereségessége elmarad a konkurensekétől, az eredménymutatók javítása érdekében a Volkswagen 2025-ig tartó gyökeres szerkezeti átalakítást indított a márkánál. A program az üzemek termelékenységének a javítása mellett modelloffenzívát is előirányoz a magas nyereségtartalmú SUV kategóriában, valamint világpiaci vezető szerep elérését az elektromos autók gyártásában.

A Volkswagen nagy reményeket fektet a jelenleg kaphatóknál 25 százalékkal nagyobb hatékonyságú ID (Iconic Design) elektromos modellbe, amit Herbert Diess pénteki bejelentése szerint a Zwickau-i üzemében tervez gyártani.

A 400-600 kilométeres hatótávú teljesen elektromos hajtású modell a tervek szerint 2020-ban kerül kereskedelmi forgalomba a dízel autókkal összevethető áron. A márkaigazgató állítása szerint a VW ID modelljeinek a gyártása már a kezdetektől fogva nyereséges lesz.

Herbert Diess elmondása szerint a VW 2025-re évi egymillió elektromos autó eladását vette tervbe, ami a világpiaci vezető pozíciót biztosítaná számára. A Volkswagen konszern már korábban jelezte, hogy az elkövetkező öt évben kilenc milliárd eurót tervez alternatív hajtásláncok, elektromos és hibrid modellek fejlesztésére fordítani.

A szerkezetátalakítás keretében a VW a foglalkoztatottak számát is csökkenteni tervezi. Globálisan 30 ezer, Németországban pedig 23 ezer állás szűnik meg 2020-ig, de felmondás nélkül, kizárólag "természetes" úton.

A VW egyebek között teljesen felszámolja a kölcsönzött munkaerő alkalmazását, ami Németországban jelenleg 4500 főre tehető - közölte Karlheinz Blessing személyzeti igazgató. A kölcsönzött munkaerő egy részét határozott idejű munkaszerződéssel veszik majd át - mondta. Abból a 9200 alkalmazottból pedig, akiket életkora alapján 2020-ig részmunkaidős állásba lehetne áthelyezni, már 7000 fogadta el az ajánlatot. A cég ugyanakkor kilenc ezer új munkahely teremtését is tervezi teljesen új technológiai területeken, például szoftverfejlesztésben.

Még az idén befejezik a dízelbotrányban érintett autók átalakítását Európában - jelentette ki Herbert Diess, a VW márkaigazgatója pénteken Wolfsburgban.

Németországban az érintett járműveknek háromnegyede kapta már meg motorvezérlő szoftver frissítését, Európában pedig nagyjából több, mint a fele. A világ más régióiban, egyebek között Észak-Amerikában is jól halad az átalakítás. A Volkswagen eddig több, mint 2,6 millió jármű átalakításával végzett a globálisan mintegy 11 millióból.