Nagyon csúnyán lehagyott minket Románia

A magyar autóipar hazai hozzáadott értéke az autóipari exporton belül nagyon alacsony, mindössze 39 százalék, amivel a vizsgált öt ország közül az utolsó helyen állunk, mutat rá a Morgan Stanley elemzése. A lista másik végén Románia helyezkedik el, ahol ez az arány közel kétszer akkora, százalék.
portfolio.hu, 2016. február 6. szombat, 18:04

A Morgan Stanley egyik friss elemzésében a kelet-közép-európai országok autóiparának jellemzőit vizsgálta. A GDP-arányos autóexport szempontjából a vizsgált öt ország közül Magyarország a maga 3,6 százalékával a középmezőnyben helyezkedik el: a szlovák és cseh exporton belül 10 százalék feletti, míg a románoknál és a lengyeleknél 2 százalék, vagy az alatti ez az arány - írja a Portfolio.

Ami ennél sokkal érdekesebb, az a hazai hozzáadott érték alakulása az egyes országok esetében. Minél magasabb, annál nagyobb a belföldi szektor hozzájárulásának mértéke a végtermékhez, ami aztán elhagyja az országot.

Magyarországon minden 100 egységnyi autóipari export csupán 39 százalékát teszi ki a hazai ipar hozzáadott értéke, a maradék 61 százalék külföldön rakódik rá. Ezzel szemben Romániában például a belföldi szektor 75 százalékban felelős a végső produktum értékének előállításában. A lista szerint a lengyelek, a csehek, de még a szlovákok is valamivel előttünk helyezkednek el.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

megfigyelt, 2016.02.07 19:23

@megfigyelt: HELYESBÍTÉS _____részt vevő-- S Vilmos --a név helyesen
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

megfigyelt, 2016.02.07 18:41

@matyi2010: TE ÉSZKOMBÁJN !!!!!!!!
A befektető 2000 től kereste a legalkalmasabb helyet ,Magyarországon 2001-ben nézte meg a lehetőségeket és tárgyalt a kormány megbízottal a kiválasztott helyszínen Gyöngyösön ,ahol a földrajzi ismeretem szerint az autópálya mellett lett volna a gyár helye a tárgyaláson részt részt vevő T Vilmos nyilatkozta,hogy felháborító volt a kormány hozzáállása és ezért nem folytatódtak a tárgyalások. Van itt Győrben egy utcabeli gépészmérnök aki 2002 őszén jött az AUDIBA dolgozni Egerből és Ő mondta ,hogy a Gyöngyös 50-km -en belüli döglődő üzemek felszabaduló dolgozók létszámát ügy mint Berva , Sirok liszkó ,Pipíshegy. Igen kedvező kép alakult ki a használható létszámról 2001-ben . Aki ennyire elfogult ,sötét mint az alagút ne firkáljon hülyeséget.A tények azt igazolják ,hogy egyikünk igen elfogult tájékozatlan és nem én vagyok az. Nem a polgármester döntött és a tárgyaláson a minisztérium becses semmit mondó véleménye alapján szakadt meg a tárgyalás 2001 ben .
Simicska állítását mindig tiszteletben tartom.,"" A HÜLYESÉG MINDENKINEK ALKOTMÁNYOS JOGA., TE élsz az alkotmányos jogoddal.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Bulemia, 2016.02.07 18:09

Mutyi FF - olvasni tudni kell.

Mint említettem, ez neked nem megy.
Vagy szándékosan hazudsz.

"Fontos hangsúlyozni, hogy ezek listaárak, hiszen a pontos összegek nem ismertek, azok többnyire üzleti titkok. A listaárakból viszont sokszor komoly kedvezményeket szoktak adni, ami lehet 5, de akár 95 százalékos is."- írja az általad idézett origós cikk.

Számításaid tehát futóhomokra épülnek. Különösen, mert - olvasni tudni kéne - a szponzorációt is magukba foglalják a számok.

A Mercedes kb. 600-700 millió dollár költhet marketingre az USÁ-ban ( 2011-ben 500 millió volot ez /http://articles.chicagotribune.com/2012-12-07/classified/sns-rt-us-autos-mercedes-superbowlbre8b619c-20121207_1_mercedes-benz-usa-daimler-ag-super-bowl-xlvii/ ) és ebben nincsen benne az egyik stadion névvétele, ami állítólag évi 10 millió dollár.

Eladtak 380.000 kocsit ( http://www.prnewswire.com/news-releases/mercedes-benz-usa-reports-highest-year-ever-with-2015-sales-of-380461-300199502.html)

Nem sok az 1580 dollár/jármű, de nem is kevés. A magyar költésnél azonban háromszor több.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Bulemia, 2016.02.07 17:42

@matyi2010:

Meglepő, hogy nem olvasol.
Nem tudsze eligazodni néhny egyszerű fogalom között.

Ilyenekre gondolok: félkész termék, hozzáadott érték, a kető összege a tőlünk való kiszállításkor. Majd: a gyártói ár, a kereskedői ár, nyereségráta és ilyesmik.

Amint sikerül ezeken átrágnod magad, felkészültnek érzed magad arra, hogy a goodwill értékét is számítsba tudd venni, akkor nyugodtan hozzászólhatsz újra.

Addig fölösleges.

A magyarországi reklámköltés, mit mondjak, nem éppen jellemzője a két cég marketingköltségeinek. Esetleg megnéznéd, mennyiben kerül az USA-beli marketing?

Különösen a Mercedes A osztályé?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

matyi2010, 2016.02.07 17:40

hamurapi, 2016. február 7., vasárnap 16:30
"A számok azok a fránya számok ott alant nem zavarnak?"
Milyen számokra gondolsz kedves barátom, ami a te baromságaidat igazolná?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html