Nagyon megy a luxus

Egy friss felmérés szerint idén 1200 milliárd eurót tesz ki a luxustermékek globális piaca, ami az ezredfordulós fiataloknak és a kínai fogyasztóknak köszönhető - írja a CNBC alapján a Portfolio.
Domokos László, 2017. november 4. szombat, 16:27

A Bain & Company friss jelentése szerint idén 5 százalékkal, 1200 milliárd euróra nőtt a luxuscikkek és szolgáltatások globális piaca - írta a portál.

A növekedés 85 százaléka a fiatal fogyasztóknak, akik az 1980-as évek közepe és a 2000-es évek között születettek, köszönhető.

Emellett a kínai fogyasztók is jócskán hozzájárultak a piac bővüléséhez, az ottani forgalom idén 15 százalékkal bővült, ezzel elérte a 20 milliárd eurót. Kínát és Japán nélkül számolva az ázsiai forgalom értékét idén - hasonlóan az európaihoz - 87 milliárd euróra teszik.

A Bain& Company szerint a növekedés a következő 3 évben is kitart majd, átlagosan 4-5 százalékos globális növekedésre számítanak.

(Képünk illusztráció.)

HOZZÁSZÓLÁSOK