A Volkswagen konszern tavaly történetének legnagyobb veszteségét szenvedte el a dízelbotrány költségei miatt - közölte pénteken a konszern a felügyelőbizottság ülését követően. A Volkswagen 2015-ben 213 milliárd euró, az előző évinél 5,4 százalékkal magasabb értékesítési árbevétel mellett 4,1 milliárd euró működési veszteséget szenvedett el a dízelbotrány pénzügyi következményeire elkülönített 16,2 milliárd eurós céltartalék miatt.

A konszern nettó eredménye tavaly 1,6 milliárd euró veszteség lett, ami az eddigi legnagyobb a vállalat történetében. Az előző évben, 2014-ben a Volkswagen 11 milliárd euró nyereséget ért el, működési eredménye pedig 12,7 milliárd euró volt.

A Volkswagen a veszteség ellenére is 0,17 euró osztalékot fizet szavazati joggal nem rendelkező elsőbbségi részvényeire. Az osztalék 2014-ben 4,86 euró volt. A szavazati joggal rendelkező részvények 2015-ös osztaléka 0,11 euró lesz az előző évi 4,80 euró után.

A dízelbotrány pénzügyi következményeire a 2015-ös mérlegben elkülönített 16,2 milliárd eurós céltartalék mellett a konszernnek további 200 millió euró többletköltsége keletkezett a tehergépjármű üzletágban is.

Legutóbb 1993-ban szenvedett el hasonló nagyságrendű veszteséget a Volkswagen, akkor 1,94 milliárd német márka, átszámítva mintegy egymilliárd euró volt a vesztesége. A hetvenes és nyolcvanas években is volt néhány veszteséges éve a Volkswagennek, de közel sem ekkora nagyságrendű.

A Porsche SE mérlegét is megterheli a Volkswagen AG vesztesége

A Porsche Automobil Holding SE adózott eredményét a 30,8 százalékos tőkeérték-részesedése után a Volkswagen konszern tavalyi rekordvesztesége az előzetes adatok szerint 456 millió euróval terheli meg, ami az adókedvezményeknek köszönhetően 273 millió euróra csökkenhet - közölte pénteken honlapján a Porsche SE.

A 2015-ös pénzügyi évben a Porsche SE nettó nyeresége viszont a Volkswagen AG 2014-es eredménye után tavaly befolyt osztaléknak köszönhetően várhatóan 871 millió euró lesz - írja a közlemény.

A Porsche AG igazgatótanácsa törzsrészvényenként 0,204 euró, elsőbbségi részvényenként pedig 0,21 euró osztalék kifizetésére tesz javaslatot. A felügyelőbizottság április 25-i ülésén fogadja el a társaság 2015-ös beszámolóját, és dönt a részvényesek közgyűlése elé terjesztendő osztalékjavaslatról.

A Porsche Automobil Holding SE 2015-ös eredményét április 29-én teszi közzé.