A Ryanair további részleteket az ügyről nem közölt.

Az Alitalia azok után került nehéz helyzetbe, hogy addigi befektetője és 49 szalékos tulajdonosa, Abu Dzabi nemzeti légitársasága, az Etihad közölte: nem fektet több pénzt a légitársaságba. Ennek közvetlen oka az volt, hogy az Alitalia dolgozói elutasították a cég menedzsmentjének újabb tervét a cég konszolidálására és nyereségessé tételére, mivel az fizetéscsökkentést és járatbezárást hozott volna.

Az Etihad anyagi támogatása nélkül az Alitalia csődvédelembe menekült, és jelenleg csődbiztosok irányítják. Olasz lapértesülések szerint augusztus végéig 9 cég jelentkezett az Alitalia egyes részei iránt, köztük van a Lufthansa és az easyJet angol diszkont légitársaság is. Ekkor még a Ryanair is az érdekeltek között volt.

Az Alitaliára október 16-ig lehet nem kötelező érvényű ajánlatot beadni, ezt követően kezdődnek meg a tárgyalások az ajánlattevők és a cég menedzsmentje között.

Michael O'Leary, a Ryanair vezetője korábban azt nyilatkozta, hogy az európai légiipar konszolidációjára szükség van, a folyamat végén pedig a három nagy légitársasági csoport (International Airlines Group, Lufthansa, Air France-KLM) csak a Ryanair marad meg. Az ír fapados viszont önmaga vonult ki a folyamatból, miután a múlt héten közölte: bár korábban komolyan érdekelte, az Air Berlin vételétől is eláll, mert úgy látja, a céget a háttérben már a Lufthansának ítélték oda.