Fájdalmas vereség ez Marissa Mayer Yahoo-vezérnek (képünkön), akit 2012-ben igazoltak nagy reményekkel a Google-tól. A szanálás azonban nem sikerült: több mint 20 évvel az - online boom kezdetével egybeeső - alapítás után a Yahoo ugyanúgy a Verizon szárnyai alá kerül, mint az egykori rivális AOL.

A New York-i székhelyű mobiltelefon-óriás - amelynek 178 ezer alkalmazottja van, tőzsdei értéke pedig 230 milliárd dollár - viszonylag olcsón, 4,83 milliárd dollárért jut hozzá a becses portékához. Elemzők nemrégiben 6-8 milliárd dollárra taksálták a Yahoo internetes részlegét a reklámértéke, a kereső-, email- és üzenetküldő szolgáltatása miatt. (A Yahoo tulajdonában marad két értékes - együttesen 40 milliárd dollárt érő - vagyonelem, 15 százalékos részesedés az Alibaba kínai e-kereskedelmi cégben és 35,5 százalékos részesedés a Yahoo Japanban.)

Az AT&T mellett a Verizon a legnagyobb szereplő az Egyesült Államok tekintélyes mobilfónia-piacán. Több mint 100 millió előfizetője van, éves bevétele 132 milliárd dollár. A cég az elmúlt időszakban komolyan invesztált a szélessávú hálózat kiépítésébe.

A Yahoo nem tudta ellensúlyozni a Google és a Facebook túlhatalmát. Marissa Mayer hiába indult bevásárlókörútra - a Yahoo felvásárolta többek között a Tumblr blogplatformot és a Flickr fotószolgáltatást -, és hiába jelentett be az év elején komoly, mintegy 1700 embert - a dolgozók 15 százalékát - érintő leépítést. A számok nem javultak, és egyre nőtt a nagy részvényesek részéről a cégvezetésre nehezedő nyomás.

Mayer végül idén februárban dobta be a törölközőt; bejelentette a Yahoo eladását. Roger Entner, a Recon elemzőház iparági szakértője szerint évtizedes rossz vezetés vezetett el a Yahoo függetlenségének a megszűnéséhez.