Magyarországon 2017 elején vették át a vezetést az újautó-piacon a terepjárók. Európában is komoly, 25 százalékos részesedésük van, és gyorsabban nőnek, mint bármely más kategória. 2015-ben még csak 21 százalékos volt a részesedésük az újautó-piacon - írja az Autonews.

A statisztikákban annyi a "csalás", hogy ha a SUV-okat egy szegmensként kezeljük, akkor olyan modelleket veszünk egy kalap alá, mint a  Renault Captur, az Opel Mokka, a BMW X5, vagy az Audi Q7.

Így tekintve a tavaly eladott 3,8 millió terepjáró több mint amennyi kisautó kelt el Európában (2,8 millió), holott valójában ez és az alsóközép-kategória vezeti az eladásokat.

Ha azonban egyként kezeljük a SUV-okat, akkor kiderül, hogy az ide tartozó modellekből 22 százalékkal több kelt el, mint egy évvel korábban, míg a teljes piac 6,5 százalékkal (Jato Dynamics) emelkedett.

A SUV-okon belül legnagyobb mértékben a prémium kompaktok nőttek, 40 százalékkal. Ide tartozik a BMW X1 és az Audi Q3. A szintén prémium középkategóriás SUV-ok és a nagyok 30, illetve 22 százalékkal emelkedtek, vagyis látszik, hogy a luxusmárkák dominálják a tömeggyártókat, legalábbis növekedésben. A piacot egyelőre nem uralják.

A SUV-ok természetesen nagy nyomást gyakorolnak a többi kategóriára, többek között a kompaktokra és a kisbuszokra. Utóbbinak az adhat lökést, hogy a Fordnál, a Renault-nál és a Volkswagennél mostanában volt modellfrissítés.

Magyarországon a SUV-ok idén az első két hónapban az újautó-piac 34,1 százalékát hasították ki, míg az alsó-középkategória 28,4 százalékon áll.

A címlapkép forrása: BMW Media