Nőtt a Lenovo nyeresége

Az árbevétel csökkenése ellenére a takarékossági intézkedéseknek köszönhetően nőtt a Lenovo nyeresége.
MTI-Eco, 2016. február 3. szerda, 16:32

A világ legnagyobb személyi számítógép gyártója szerdán közölte, hogy október és december között, üzleti évének harmadik negyedében nettó nyeresége 18,6 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbihoz képest, és elérte a 300 millió dollárt. A Thomson One Analytics által megkérdezett elemzők átlagban csak 226 millió dollárt vártak a kínai konszerntől.

Az árbevétel viszont 8 százalékkal 12,9 milliárd dollárra csökkent, jórészt a kedvezőtlen árfolyamváltozások miatt. A feltörekvő piaci valuták leértékelődése komoly veszteséget okoz a gyártóknak, mert ezek beszállítóikat általában dollárban fizetik ki, árbevételük viszont helyi valutában folyik be. A Lenovo közleménye szerint az árfolyamhatásokat kiszűrve az árbevétel csak 2 százalékkal csökkent.

Jang Juancsing, a Lenovo vezérigazgatója szerint a vállalat "kihívásokkal teli piaccal néz szembe", de a riválisok piacának megszerzésével és a feltörekvő piaci okostelefon eladások bővítésével változatlanul növekedésre törekszik.

Mindamellett a körülmények egyre nehezebbek lesznek. A Canalys piackutató cég felmérése szerint az okostelefon eladások 2010-ben még 80 százalékkal nőttek, míg 2015-ben már csak 11 százalékkal, és az ütem tovább lassul. A PC piac pedig évek óta zsugorodik, és csak remélni lehet, hogy a csökkenés idén megáll.

HOZZÁSZÓLÁSOK