Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
A mobiltelefonok piaca elindult felfelé a gödörből, az ágazat gyártói arra számítanak, hogy hamarosan ismét nagyobb profitrátával értékesíthetik készülékeiket. Karácsonyra olyan termékekkel készülnek, amelyek reményeik szerint telefonváltásra ösztönzik a fogyasztókat, és a csere az új generációs, sokat tudó, egyben nagyobb haszonnal értékesíthető telefonoknak fog kedvezni.

A pénzesebb vásárlók az érintőképernyős, internetezésre is képes iPhone-t, illetve bármi ahhoz hasonlót keresnek - vélik szakértők, ami nem kerülte el a Nokia, a világ legnagyobb mobiltelefon-gyártója figyelmét sem. A cég piacra dobta első linuxos telefonját és hamarosan megjelenik az N97 okos telefon Mini névre keresztelt változata. Ettől azt várják, hogy nagyobb piacot hódít meg a drágasága miatt nem túl sikeres eredeti típusnál.

A Gartner piackutató felmérése szerint az okos telefonok előretörése mellett a piac másik fontos tendenciája az, hogy az olcsó készülékek tudása nő, ám áruk ennek ellenére nem emelkedik lényegesen. Talán ennek is köze van ahhoz, hogy a Sony Ericsson azt tapasztalta: a közepes tudású telefonok vásárlói elvándorolnak részben a drágább, okosabb készülékek, részben az időközben továbbfejlődött olcsóbbak felé.

A Nokia átlagos telefonára a 2007. negyedik negyedévi 83 dollárról 2009. második három hónapjára 62 dollárra csökkent, ami azt mutatja, hogy a vásárlók igazán nagy tömegei olcsóbb készüléket vettek. A társaságok nem számítanak arra, hogy visszatér az elmúlt évek vágtázó mennyiségi bővülése a mobiltelefon-értékesítésben, de azért életre kel a piac.