BUX
38616

Olcsóbbak lesznek az lcd-tévék

Az lcd-képernyők lassan átadják helyüket az új technológiáknak, a többek között az Apple-nek is beszállító LG Display közel két éve először volt veszteséges.

NAPI, 2011. január 21. péntek, 09:33

Hét nyereséges negyedév után először jelentett veszteséget a világ második legnagyobb laposképernyő-gyártójaként számon tartott LG Display - írta a Reuters.

A társaság szerint az lcd-piac lassan tér magához, a javuláshoz a táblagépek piaca járulhat hozzá, azonban a számítástechnikai eszközök és televíziók gyengén emelkedő eladásai továbbra is nyomás alatt tartják az eredményeket.

A kínai és az amerikai tévékereslet a vártnál rosszabbul alakul, a készülékek ára tovább esett januárban jelezve, hogy a televíziógyártók is bizonytalannak látják a piacot. Az lcd-piac az első negyedévben térhet magához, a kilábalás azonban alacsony sebességgel indulhat meg a társaság szerint.

Az LG Display, amely az Apple iPhone és iPad termékeinek is beszállítója, a hírek szerint közelebb került, hogy visszaszerezze a hat éve elveszített Sonyt, amely akkor a Samsung paneljai mellett döntött.

A BNP Paribas becslése szerint a 100 milliárd dolláros lcd-tv szektor tavaly tetőzött, idéntől kezdődően pedig évi 3-4 százalékos csökkenésre számítanak, átadva a helyet az olyan új technológiáknak, mint például az AMOLED, azaz az aktív mátrix szerves fényemittáló dióda. A DisplaySearch elemzése szerint a tavalyi 31 százalékos növekedés után 13 százalékos zuhanásra számíthat az lcd-tévék piaca, és történetében először a csökkenő ár okoz majd alacsonyabb eredményeket.

Az LG Display tavaly október-decemberben 386,9 milliárd won (344,2 millió dollár) üzemi veszteséget realizált - az eredmény rosszabb az elemzők által várt 275,3 milliárd wonos értéknél. A negyedéves eredményhez hozzájárult a decemberi európai uniós versenyjogi büntetés, amelyből 215 millió euró érintette az LG Displayt.