A Volkswagen autókra, valamint a konszern többi márkájára, így az Audira, Skodára és Porschéra vonatkozó árkedvezmény mértékének meghatározása és az igénybevétel részleteinek kidolgozása folyamatban van - közölte a gyártó a dpa német hírügynökség beszámolója szerint.

Matthias Müller, a vállalat vezetője azt mondta, kedvezménnyel is szeretnének hozzájárulni ahhoz, hogy "gyorsan, érezhetően és hosszú távon" csökkenjen a nitrogén-oxid-kibocsátás, és tisztább legyen a levegő (Vége a német autók mítoszának)

A BMW a dízelcsúcs után jelentette be, hogy ha valaki az év végéig új Euro-6 normás dízelautót, elektromos BMW-t vagy Mini-t vásárol, és leadja régi Euro-4 normás vagy annál is elavultabb autóját, annak kétezer eurós kedvezményt adnak.

A Daimler, a Ford és a Toyota is árkedvezményekről döntött.

Berlinben szerdán rendezték a dízelcsúcsot, amelyen az iparág képviselői, tartományi miniszterelnökök és a szövetségi kormány abban állapodtak meg, hogy a gyártók több mint ötmillió Euro-5 és Euro-6 normás dízelautó szoftverfrissítését végzik el önként és ingyen, így átlagosan 25-30 százalékkal csökkenhet az érintett járművek nitrogén-oxid kibocsátása. Az autók hardverfrissítését, azaz alkatrészek utólagos beépítését azonban elutasította a szakma.