Örül az erősebb forintnak a McDonald's

Az előző évhez képest stagnál a legnagyobb gyorséttermek forgalma Magyarországon, s mivel számottevő változásra sem a McDonald's, sem a Burger King nem lát esélyt, év végére a tavalyihoz hasonló eredményeket prognosztizálnak a vállalatok.
Szerencsi Ágnes, 2009. szeptember 7. hétfő, 09:32

Az elmúlt hónapok eseményeiről a két óriás képviselői elmondták: a július elsejei áfaemelés érzékenyen érintette az egész piacot. Az elmúlt időszak forinterősödése azonban pozitív hatással volt, az euró-forint árfolyam változása elsősorban az alapanyagok beszerzését tette olcsóbbá, a forgalomban ugyanakkor hálózati szinten nem mutatkozott érezhető változás.

A fogyasztás egyre inkább az alacsonyabb árú termékek irányába tolódik el, jól példázza ezt, hogy a Burger Kingnél jelenleg - a Whopper szendvicsek mellett - a 350 forintos, sajtburgert és kis burgonyát tartalmazó ajánlat, valamint a 499 forintos Ernő menü a legnépszerűbb - mondta a Napinak Pap Attila, a vállalat superfranchise-tulajdonosának, a Fusion Zrt.-nek a marketingigazgatója.

A McDonald's-nál hasonlóan alakul a trend: Szabó László pénzügyi igazgató tájékoztatása szerint náluk legnépszerűbb a sajtburger, a sült krumpli, a McFreeze, valamint a tradicionálisan is keresett Big Mac szendvics. A Burger King idén elsősorban Budapesten kíván terjeszkedni, a fővárosban egy-két étterem megnyitását tervezi, a McDonald's ezzel szemben - századik éttermének augusztus végi megnyitása után - nem bővít 2009-ben, ehelyett már meglévő éttermeinek felújítására és szolgáltatásainak bővítésére koncentrál.

HOZZÁSZÓLÁSOK