Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
A világ legnagyobb autógyártója 2010 márciusától 2011 második feléig leállítja a gyártósort Takaokában lévő üzemében, aminek következményeként ebben az időszakban 220 ezerrel kevesebb autót állít elő. Egyes kevésbé népszerű típusok gyártását megszüntetik, másokét más japán üzemek veszik át, 1700 dolgozót szintén más Toyota-egységekben fognak foglalkoztatni.

A japán társaságnak összesen évi tízmillió autó előállítására elegendő kapacitása van a világ számos országában, ám a 2010 márciusában végződő üzleti évében csak 6,68 millió autót akar gyártani; tavaly még 9,24 millió Toyotát, Daihatsut és Hino teherautót adtak el.

A Nikkei gazdasági lap korábbi információja szerint a Toyota idén egymillióval csökkenti globális gyártási kapacitását. Odahaza eddig 49 százalékkal mérsékelték a termelést, de bezárhatják a vállalat első amerikai gyárát, a kaliforniai NUMMI-t is, amelyet a General Motorsszal közösen üzemeltettek mindaddig, amíg a GM idei csődje nyomán ki nem szállt a vállalkozásból.

A Toyota vezetése elsőrendű feladatának tartja, hogy csökkentse a termelési költségeket, mert el akarja kerülni, hogy a 2008/2009-es üzleti év vesztesége, illetve a 2009/2010-es várható mínusz után az azt követő tizenkét hónapot is hiánnyal zárják. A tőzsde pozitívan fogadta a gyáregység leállítását, a társaság részvényei 1,5 százalékkal drágultak Tokióban.