Business Talks '24
Üzleti konferencia
Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!
jegyét most.
A japán társaságnak összesen évi tízmillió autó előállítására elegendő kapacitása van a világ számos országában, ám a 2010 márciusában végződő üzleti évében csak 6,68 millió autót akar gyártani; tavaly még 9,24 millió Toyotát, Daihatsut és Hino teherautót adtak el.
A Nikkei gazdasági lap korábbi információja szerint a Toyota idén egymillióval csökkenti globális gyártási kapacitását. Odahaza eddig 49 százalékkal mérsékelték a termelést, de bezárhatják a vállalat első amerikai gyárát, a kaliforniai NUMMI-t is, amelyet a General Motorsszal közösen üzemeltettek mindaddig, amíg a GM idei csődje nyomán ki nem szállt a vállalkozásból.
A Toyota vezetése elsőrendű feladatának tartja, hogy csökkentse a termelési költségeket, mert el akarja kerülni, hogy a 2008/2009-es üzleti év vesztesége, illetve a 2009/2010-es várható mínusz után az azt követő tizenkét hónapot is hiánnyal zárják. A tőzsde pozitívan fogadta a gyáregység leállítását, a társaság részvényei 1,5 százalékkal drágultak Tokióban.