Rekorddöntésre készül a Mercedes

Az Európán kívüli piacok erős kereslete miatt kihagyja üzemeiben a nyári karbantartás idején szokásos leállásokat a Mercedes-Benz. A cég meg akarja dönteni tavalyi értékesítési rekordját és folytatja menetelését annak érdekében, hogy behozza két versenytársát, a BMW-t és az Audit.
NAPI, 2013. június 6. csütörtök, 12:13

A Daimler AG szinte teljesen kihagyja a nyári karbantartási leállásokat vagy csupán arra az időre szünetelteti a termelést, amíg előkészíti a modellváltásokat - jelentette a Bloomberg. A nagy vetélytárs BMW hasonló lépésre készül. Mindkét cég az Európán kívüli piacokon, elsősorban az USA-ban és Kínában igyekszik lépést tartani az erős kereslettel, ami egyben azt jelenti, hogy a 20 éves mélypontra zuhant európai újautó-piac gyengesége csak a tömegautók gyártóit viszi padlóra.

Újabb rekordeladásokat hozó évet tervezünk - jelentette ki Martin Steinlehner, a Mercedes-Benz szóvivője. A gyártást már tavaly sem lassították a nyári szezonban, ami hozzájárult ahhoz, hogy 1,32 millió személyautót, illetve hobbi-terepjárót (SUV) értékesítettek. A magyarországi, a dél-afrikai és a kínai Mercedes-gyárak, akárcsak a legtöbb németországi üzem csont nélkül folytatják a termelést a következő hónapokban - tájékoztatott a szóvivő. A Brémában lévő bázis két hétre leáll, hogy előkészítsék az új C-Osztályú szedán és wagon modellek előállítását. A franciaországi Hambachban a kétüléses Smart új változatának gyártását készítik elő hasonló módon.

A Mercedes 7,3 százalékkal, 121 ezer fölé növelte eladásait májusban az egy évvel korábbihoz képest. Az év első öt hónapjában majdnem hat százalékkal, 563 ezerre bővült az értékesítés. A vállalat Európában, Ázsiában és az USA-ban is erősítette pozícióit, még azelőtt, hogy megjelent volna a piacon az új E-Osztályú modell, illetve a négyajtós CLA kupé - mondta Joachim Schmidt, a vállalat értékesítési főnöke. Utóbbi Kecskeméten készül, és az a feladata, hogy szélesítse az autógyártó belépő szintű modelljeinek kínálatát.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

pro libertate, 2013.06.09 10:12

@labandy:
Egyetértek. Egy dolog a szabályozási környezet kiszámíthatatlansága, vagy a nemzetgazdaság ellen viselt hódító háború, aminek bárki, bármikor áldozatul eshet, mert az unortodox kormányzást csak a háború indokolja, a háborúhoz pedig ellenség kell...
Más dolog, hogy a külföldi beruházásokat érthető módon a történelmi nemzetiségi-kulturális kapcsolatok is motiválják. Ezek viszont szükségszerűen háttérbe szorulnak az országzászlós-díszmagyarkodós retorikai közegben, ahol pl. svábnak lenni nem érték, inkább minimum gyanús...
Így vezetnek az orbáni korlátok a bezárkózáshoz, leszakadáshoz, akár Romániához viszonyítva is.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

labandy, 2013.06.09 09:35

@pro libertate: A Bega partára költözik. Klein úr felmenői odavalósiak, ott születtek, bánáti svábok, Klein úr édesapja a Brémai Daimler központ főkonstruktőre a Móri üzemet ő indította be 1998 körül, ahol üléseket gyártottak a Brémai fejlesztések alapján, érdekes módon az is sváb település, jó lenne jóban lenni a svábokkal, de ez avitya valamiért nem szereti a Bade-Würtembergieket, elenben Horn Gyulával. Ennyi. Az üzleti környezet a Bega partján a legmegfelelöbb, ott telepedett le számtalan olasz, görög beszállító nem beszélve a felfutó Román gazadsági fejlődésről. Románia már nem Csau országa, nyitott demokratikus, megbízható, ennek szembe megy a z@rbáni gazdaságpolitika. Németosrszág a Zusában is etalon, nekünk nem kell így jártunk.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

pro libertate, 2013.06.09 09:10

Ezzel alighanem el is dőlt a vita, hogy az értékesítési gondok vagy a magyar üzleti környezet miatt halogatja a kecskeméti bővítést a Mercedes. Stratégia megállapodás ide vagy oda.

Értem én, hogy miért akadályozta a fidesz ellenzékben a gazdasági fejlődést (ld. pl. Gyöngyös): ártani akart a kormánynak mindenáron. Azt is értem, hogy a kétharmad birtokában miért teremt élhetetlen környezetet a magyar gazdaságban: mert az állam mögött megbújó centrális gazdasági erőtér ezt kívánja. Értem, csak éppen elfogadhatatlannak tartom.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html