A BMW üzemi profitja az egy évvel ezelőtti négyszeresére, 1,9 milliárd euróra nőtt az első negyedévben, ami magabiztosan meghaladja a Bloomberg 1,5 milliárd eurós elemzői konszenzusát. Az árbevétel 29 százalékkal 16 milliárd euróra emelkedett, így a német luxusautó-gyártók között a BMW 11,9 százalékos profitrátája a legmagasabb (a Volkswagen Audi részlegének profitrátája 10,6 százalék, míg a Daimler Mercedes divíziójáé 9,3 százalék).

Főleg a kínai és az amerikai piaci kereslet lendítette előre a BMW-t, amely az év végére elérheti a korábban kijelölt 1,5 millió eladott autós célját - mondta a cég vezérigazgatója, Norbert Riethofer. A feltörekvő piacokon a tehetősebb rétegek gyarapodása, az Egyesült Államokban pedig a magas olajár, és így a viszonylag hatékonyabb autók iránti érdeklődés miatt került jobb helyzetbe a BMW. A most véget ért negyedévben az 5-ös sorozat eladásai az egy évvel korábbi duplájára, 85 ezerre nőtt, és közel a kétszeresét, 22 ezret adtak el az X3 hobbi-terepjáróból is.