BUX
38228

Rekordnyereség az Electroluxnál

Rekordnyereséget ért el 2010-ben a svéd Electrolux háztartási berendezés gyártó konszern, az idén azonban az emelkedő nyersanyag árak miatt növekvő kiadásokkal, valamint fokozódó árversennyel kell szembenéznie.

MTI-Eco, 2011. február 2. szerda, 13:32

A világ második legnagyobb fehéráru gyártó csoportjának adózott eredménye a 2009-es 2,607 milliárd koronáról 53 százalékkal 3,997 milliárd koronára emelkedett, még a 2009-es és 2010-es éveket terhelő magas átszervezési költségek ellenére is. Ezeket a költségeket leszámítva a nyereség 23 százalékkal növekedett volna 4,7 milliárd koronára. A negyedik negyedévben a nyereség az előző évivel közel azonos 677 millió korona lett, az egy évvel korábbi 664 millióval szemben.Az egy részvényre jutó nyereség 2,38 korona lett a negyedik negyedévben a 2009 negyedik negyedévi 2,34 korona után, 2010-es egy részvényre jutó nyeresége pedig 14,04 korona a 2009-es 9,18 korona után.Az egyszeri tételeket leszámítva a konszern egy részvényre jutó nyeresége a negyedik negyedévben 4,23 korona a 2009 negyedik negyedévi 5,57 korona után, 2010-es egy részvényre jutó nyeresége pedig 16,65 korona a 2009-es 13,56 koronával szemben.Az Electrolux 2010-ben 106,326 milliárd korona forgalmat bonyolított, 3 százalékkal kevesebbet mint 2009-ben (109,132 milliárd), a negyedik negyedévben pedig forgalma két százalékkal csökkent 27,556 milliárd koronára 28,215 milliárd koronáról.Üzemi eredménye a 2010-es negyedik negyedévben 1,714 milliárd korona lett, 15 százalékkal kevesebb az előző évi 2,023 milliárd koronánál. Éves üzemi eredménye 6,494 milliárd korona, 22 százalékkal magasabb a 2009-es 5,322 milliárd koronánál.A konszern vezérigazgatója Keith McLoughlin az idén a nyersanyagárak növekedésével számol. "Az idei első negyedévben már érezni fogjuk a nyersanyag árak emelkedésének közvetlen hatását" - mondta a Reuters hírügynökségnek adott interjúban. Az Electrolux a beszerzési költségek emelkedését ellentételezendő áprilistól 8-10 százalékkal emeli árait Észak-Amerikában, majd fokozatosan Európában és más piacokon is. Az idén a kereslet mérsékelt növekedésére számít az Electrolux Európában és Észak-Amerikában, miután 2010-ben Európában két év visszaesést követően már 2 százalékkal növekedtek eladásai. Keith McLoughlin minden piacon növekedésre lehet számítani, de a növekedés oroszlánrésze Kelet-Európára, Kínára és Indiára esik majd.(1 euró = 9 korona, 1 korona = 30 forint)