Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Örömet okozhatott volna az autógyártóknak és -kereskedőknek, hogy áprilisban 1,7 százalékkal több új autó talált gazdára Európában, mint egy évvel korábban, ha ez nem arra lenne visszavezethető, hogy idén két munkanappal több volt ebben a hónapban, mint 2012 áprilisában. Tény azonban, hogy 2011 szeptembere óta nem volt olyan hónap, amely bővülést hozott volna. A hanyatlás folytatódásának egyértelmű bizonyítéka ugyanakkor az, hogy január és április között 7,1 százalékkal, bő négymillió autóra zuhantak az eladások - derül ki az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) adataiból.

Az elmúlt hónapban több autót vettek a németek, a spanyolok és a britek, ám a négyhavi összehasonlítás csak a szigetország esetén eredményezett pozitív, kilencszázalékos pluszt. A német piac több mint nyolc, a francia és az olasz több mint 12 százalékkal zsugorodott. A régióban az ötmillió lakosú Szlovákia autóeladásai - négy hónap alatt több mint 20 ezer autó - továbbra is verik a tízmilliós Magyarországéit - 17 180 -, a szintén tízmilliós Csehországban a magyar adat háromszorosát - 51,5 ezer autó - jegyezték fel a statisztikusok.

Szenved a Suzuki és az Opel

Az autógyártók közül a négyhavi összehasonlításban csak a német Daimler, a koreai Kia és a japán Honda mutatott fel növekedést, 2,8, 4,1, illetve 14,0 százalékos pluszt, a Daimler jó teljesítményéhez hozzájárulhatott a kecskeméti gyár felfutó teljesítménye is. A Renault-hoz tartozó Dacia továbbra is feltartóztathatatlan: több mint 18 százalékkal bővítette eladásait az év első harmadában, miközben az anyavállalat márkája majdnem 11 százalékkal hanyatlott.

A zuhanásban azonban ezúttal nem francia márkák jártak az élen, hanem az amerikai Genereal Motors Chevrolet-ja és az olasz FIAT Alfa Romeója, amelyek elvesztették piacuk harmadát. A Lancia/Chrysler márkapáros 26,4 százalékos mínusszal zárta a január-áprilisi időszakot. A japán márkák - az Hondán kívül - továbbra is zsugorodnak, igaz, a Mazda ezúttal megúszta másfél százalékos mínusszal. A Toyota azonban több mint 13, a Suzuki több mint 11 százalékkal adott el kevesebb autót, mint tavaly év elején. A Magyarországon motorgyárat üzemeltető Opel ötszázalékos mínuszt szenvedett el és még az Audi eladásai is zsugorodtak két százalékkal.