Az első félévben Magyarországon a forgalomba helyezett új autók száma 51,7 százalékkal 39 613-ra esett, júniusban éves összehasonlításban ennél is magasabb, több mint 59,3 százalékos volt a visszaesés, összesen 5945 új autót adtak el. A legnépszerűbb márka júniusban még a Suzuki volt, 780 eladott gépkocsival a piac 13,12 százalékát tudhatta magáénak, noha a havi értékesítés 65 százalékkal esett az egy évvel korábbihoz képest.
A Jato statisztikái szerint 2009 első félévében régiószerte csökkent a legnagyobb eladásokat produkáló márkák forgalma (a Kia kivételével). Összesen 504 641 új autó kelt el Közép-Kelet-Európában az idei év első félévében. Továbbra is Lengyelország a régió legjelentősebb piaca, 168 888 darabos eladással, ami 0,1 százalékos növekedés 2008 azonos időszakához képest. A lengyelországi eladások a teljes régió teljesítményének egyharmadát teszik ki. A szlovákokon kívül csak a lengyeleknek sikerült 2008 azonos időszakához képest növelni új autó eladásaikat 2009-ben.
A Magyarországhoz képest körülbelül fele akkora lakosságú Szlovákiában 3,6 százalékkal növekedtek az első félévi eladások a tavalyi év azonos időszakához képest, ahol összesen 45 728 darabbal zárták az idei első félévet. Az összes többi piacon jelentős visszaesés tapasztalható. A régió legnagyobb vesztesei a lettek (-73,7 százalék), a litvánok (-67,9 százalék), az észtek (-62,4 százalék) és a horvátok (-48,6 százalék).
Közben Németországban január és május között 23 százalékkal nőtt az újautó-regisztrációk száma, miután a kormány bevezette a 2500 eurós autócsere-támogatási programot.