Tíz éve nem volt ilyen a Sparnál - itt a bejelentés

Az elmúlt tíz év legerősebb forgalombővülését produkálta a nemzetközi Spar-csoport 2016-ban - derül ki a társaság napokban megjelent éves jelentéséből. A kiskereskedelmi lánc Magyarországi egysége is jó évet zárt.
K. Kiss Gergely, 2017. május 18. csütörtök, 15:12

A holland gyökerű kereskedőcég tavaly globálisan 4,5 százalékkal növelte eladásait 2015-höz képest. Ezzel 33,1 milliárd eurós árbevételt ért el, ami 10309,3 milliárd forintot tesz ki (az MNB 2016. évi 311.46 forint/eurós átlagárfolyamán számolva). Ezáltal, a válság kitörése óta a legjelentősebb bővülést könyvelhette el tavaly.

A társaság beszámolója szerint, a kiemelkedően jó év, a masszív nyugat-európai forgalombővülésnek és a feltörekvő piacokon való gyors terjeszkedésnek köszönhető - 2016-ban már Thaiföldön és Albániában is megjelent a Spar. A lánc tavaly 12 545 üzletet működtetett világszerte, 44 országban és 350 ezer munkavállalót foglalkoztatott.

A Spar globális eladásainak 64,1 százaléka Nyugat-Európában realizálódott, míg Kelet-Közép-Európa mindössze 13,2 százalékos piacrészt hasított ki, a teljes vállalati forgalmat nézve. Az elképesztő méretű vásárlóerő-különbséget jól tükrözi, hogy eközben az áruházak méret szerinti részesdését tekintve Nyugat-Európa 29,2 százalékos, míg régiónk 25 százalék aránnyal képviselteti magát.

Magyarország az első vonalban

A Spar magyar leánya 4.6 százalékkal növelte forgalmát, ezzel 1,657 milliárd eurós (516,1 milliárd forintos) árbevételre tett szert. A jelentésben, az adatokba beleszámolják a Spar, több mint 80 itteni franchise-partnerének bevételét is. A külső partnerek, a tavalyi növekedéshez 25 százalékkal járult hozzá.

Az üzletlánc 46 új boltot nyitott Magyarországon, ezzel boltszáma 493 egységre növekedett. A magyar Spar 25. születésnapját ünnepelte tavaly, ehhez méltó "megemlékezést" is tett azzal, hogy 747.5 millió forintot költött boltfelújításra.

A Spar magyar leánya, világszerte a hatodik legjelentősebb, ez azonban még így is eltörpül a zászlóshajó osztrák hálózat mellett, amely közel négyszerese a magyarnak. A Spar 2016-ban indította el Ausztria legnagyobb online élelmiszeráruházát, amely mintegy 20 ezer féle terméket kínál.

A cég tervei szerint pedig 2018 első negyedévében a Spar magyar webshopja is elindulhat.

(A Tesco tavalyi éves jelentéséről itt olvashat.)

HOZZÁSZÓLÁSOK