BUX
37575

Túlságosan durván esik az LCD-tévék ára?

A tévéeladásokon elszenvedett veszteségek leradírozták a Panasonic profitját.

NAPI, 2011. február 2. szerda, 10:09

A japán Panasonic Corp. nettó nyeresége 24 százalékkal, 40 milliárd jenre (491 millió dollár) nőtt ugyan a vállalat üzleti évének decemberben végződött harmadik negyedében az egy évvel korábbihoz képest, de ezzel elmaradt a Bloomberg 44,7 milliárdos elemzői konszenzusától. Az üzemi eredmény 95,3 milliárd jen lett, a mi szintén kevesebb a 105,5 milliárdos prognózisnál.A cégvezetés részben a lapos televíziók árának zuhanásával, részben az exportot megdrágító erős jennel indokolta a várnál gyengébb teljesítményt. A Panasonic - a világ negyedik legnagyobb tévégyártója - 28 százalékkal, 6,38 millió darabra növelte készülékértékesítését. Az audiovizuális divízió nyeresége ennek ellenére egy százalékkal, 39,9 milliárd jenre csökkent.A Panasonic tulajdonába került Sanyo Electric nettó vesztesége 25 százalékkal, 9,2 milliárd jenre nőtt, mivel zuhan a cég profiljába tartozó akkumulátorok és a kamerák ára. A Reutersnek nyilatkozó elemzők szerint a Panasonicnak bizonyítania kell, hogy képes egyesíteni a két céget, és kihasználni az a Sanyo eltérő profiljában rejlő lehetőségeket. Utóbbi vállalat a napelemrendszerek és az akkumulátorok terén erős.A Panasonic háztartási gépeket gyártó ágazata négy százalékkal, 32,8 milliárd jenre növelte nyereségét, a világítótestek előállításával foglalkozó divízió profitja 69 százalékkal 11,7 milliárd jenre emelkedett.