BUX
39279

Új fejezet nyílt a minőségi lapok haláltusájában

Egy 91 éves üzletember veszi meg a Newsweeket.

NAPI, 2010. augusztus 3. kedd, 09:31

A Washington Post a 91 éves Sidney Harman üzletembernek adja el a Newsweek magazint - jelentette a Financial Times. A felek nem hozták nyilvánosságra az árat, csak annyi tudható, hogy a vevő a versenyben mások mellett a The New York Daily News korábbi kiadóját győzte le.

A világ legnagyobb audióberendezés-gyártó cégét megalapító Harman hangsúlyozta, hogy nem profitot remél a hetilaptól, hanem izgalmas szellemi és társadalmi vállalkozásként tekint a Newsweek kiadására. A lapnak 254 amerikai munkatársa van, 83 külföldi bedolgozót foglalkoztat, elektronikus részlege pedig 42 embernek ad munkát.

A vevő megígérte, hogy megtartja a vállalkozás nyugdíj-hozzájárulási rendszerét, a korábbi munkaadó által vállalt bizonyos kötelezettségeket és a magasan képzett újságírók többségét.

A lap az elmúlt évben 30 millió dollár veszteséget könyvelt el és 100 millióval alacsonyabb árbevételt ért el, mint 2007-ben. Idén eddig 11 milliós hiány halmozódott fel az 1933-ban alapított újságnál, amely 1961 óta volt a Washington Post kezében.

A Newsweek az elmúlt évben áttért a véleménycentrikus cikkek megjelentetésére, ami a The New Yorker és az Economist jellemzője, ám ez a szörnyűséges reklámbevétel-kieséshez vezetett.

A lap olvasóinak száma az elmúlt években 2,6 millióról 1,5 millióra zuhant, amit nem díjaztak a hirdetők, a kiadó új irodák bérlésével, illetve némi munkaerő-megtakarítással évi hatmillió dollárt tudott lefaragni a költségekből.