Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Magyarországon tavaly több, mint 77 ezer új személyautót helyeztek forgalomba, amely 14,4 százalékos növekedést jelent. Az Európai Unióban 13,7 millió kocsi talált gazdára, amely 9,3 százalékos bővülés eredménye - derül ki az ACEA adataiból.

A növekedés dinamikája ellenére Magyarországon még mindig nagyon kevesek kiváltsága, hogy új személyautót vásároljanak, vagy kapjanak munkahelyi juttatás formájában. Ez legjobban abból látszik, hogy lakosságszám és a piac méretének a hányadosa a hatodik legrosszabb helyre elég a 28 tagú unióban.

Magyarországon ugyanis minden 128 emberre jutott egy új személyautó, míg az európai átlag 37. A sereghajtók Bulgária (308), Románia (246) és Litvánia (172), míg a legjobb adatokat Luxembourg (12), Belgium (22) és az Egyesült Királyság (24) produkálta.

Ezt az évet is a Volkswagen nyerte

Az Európai autópiacon továbbra is a VW a messze legkeresettebb személyautó márka 1,66 milliós értékesítéssel, második a Ford 999 ezerrel, majd a Renault (957 ezer) és az Opel (925 ezer) következik. A legnagyobb gyártók között ugyanakkor csak a Renault tudott az átlagnál nagyobb mértékben növekedni, 10,9 százalékkal, a többiek ha minimális mértékben is, de kisebb piaci részesedést tudhatnak magukénak.

A prémium szegmensben az Audi a legnépszerűbb (globálisan egészen más a helyzet), majd a BMW és a Mercedes következik. A növekedést nézve a legtöbb prémium autó jócskán lekörözte az uniós átlagot. A Smart 71,2, a Jaguar 40,1, a Porsche, a Lexus 25,4, a Land Rover 21,1, a Mini 20,1, a Volvo 13, a Mercedes 12,6, a BMW pedig 10,6 százalékkal növelte értékesítési volumenét. Kivétel az Audi, amely 5,7 százalékkal nőtt.

Forrás: ACEA, Napi.hu-gyűjtés
Kép: A teljes képért kattintson!

A japán gyártók nem hasítanak ki túl nagy részt az uniós piacról, a legsikeresebb márka a Nissan 540 ezer autóval, amely részben a Qashqai SUV-nak köszönhető. Őt követi alig lemaradva a Toyota (537 ezer), majd pedig a Mazda, a Honda, a Suzuki és Mitsubishi 100 és 200 ezer közötti volumennel.