A hegyektől övezett álmos japán kisváros volt az első tanúja annak a forradalmi újításnak, amely fenekestül felforgathatja a tömegközlekedést. Hétfőn elindult rendszeres útjára a világ első hibrid vonata, a kékre festett, sárga ajtajú Kiha E200-as. (A hibrid annyiban különbözik a normál dízelmozdonytól, hogy míg utóbbiban általában a dízelmotorral meghajtott generátor által előállított villamos energiával működnek a szerelvényt meghajtó villanymotorok, addig az előbbinél alapvetően a lítium-ionos akkumulátor által szolgáltatott árammal hajtott elektromotor hajtja a szerelvényt. A hibrid dízelmotorja csupán akkor lép működésbe, amikor az akkumulátorokat tölteni kell, vagy a szerelvény olyan terepen halad, ahol az elektromotor nem bírná meghajtani a járművet.) A legújabb japán szerelvény kívülről megtévesztésig hasonlít a naponta milliókat szállító hagyományos vonatokhoz, belülről azonban - hála az alacsonyabb sebesség mellett akkumulátor által hajtott motornak - sokkal halkabb, mint régebbi társai. Az energiatakarékos dízelmotornak és a lítium ionos akkuról üzemelő elektromotornak köszönhetően a hibridek 20 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-igényű és 60 százalékkal alacsonyabb károsanyag-kibocsátású szerkezetek, mint hagyományos társaik. Ez a technológia képessé teszi továbbá a vonatot arra, hogy akár 60 százalékkal kevesebb zajt bocsásson ki. A hibridek egyetlen szépséghibája egyelőre az áruk, ami közel a kétszerese a hagyományos szerkezetekének.