BUX
38657

Vágtával indítja az év végét a Tesco

Az USA-ban közel tíz százalékkal növelte árbevételét a Tesco.

NAPI, 2010. december 7. kedd, 09:41

A brit Tesco áruházlánc minden piacán növelni tudta árbevételét azokban a hipermarketjeiben, amelyek legalább egy éve nyitva vannak - írja a BBC. Nagy-Britanniában 1,5 százalékkal bővültek az eladások a november 27-ét megelőző 13 hétben, a cég üzleti harmadik negyedévében, míg a külföldi piacokon átlag 4,1 százalékos emelkedést ért el a vállalat.

Utóbbin belül az USA-ban teljesített a legjobban a cég leánya, amely 9,8 százalékos növekedést könyvelt el. A jó eredményt a különösen jól sikerült hálaadási hétvégének köszönhetik. Európában 3,6 százalékkal, Ázsiában 4,3 százalékkal bővültek a vállalat eladásai.

Ezzel együtt a cég legfontosabb piaca továbbra is Nagy-Britannia, ahol 2482 áruházat üzemeltet. A második helyen Thaiföld áll 663 szupermarkettel, Lengyelországban, a Tesco legnagyobb piacán az európai kontinensen, 336 üzlete van a cégnek, míg az Egyesült Államokban 145 áruházzal képviselteti magát.