Visszaütött a csalás, elmaradt a trónfosztás

Megőrizte trónját a világ autóiparában a Toyota, miután a legnagyobb kihívóját, a Volkswagent visszahúzza károsanyag-kibocsátási botránya. Szakértők szerint a japán autógyártó még éveken át megőrizheti a királyi címét, mert csak nyomul és nyomul előre, megállás nélkül.
Napi.hu, 2016. január 27. szerda, 10:18

Továbbra is a japán Toyota Motor Corp. adja el a legtöbb autót a világ autógyártóinak összehasonlításában - jelentette a Bloomberg. A vállalat a többségi tulajdonában lévő Hino teherautó-gyártóval és Daihatsu miniautó-specialistával együtt összesen 10,15 millió autót értékesített 2015-ben, ami 0,8 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál.

A második helyen a Volkswagen végzett 9,9 milliós eladással, ami két százalékkal marad el a 2014-estől, a harmadik a General Motors lett 9,8 millió autóval, ami 0,2 százalékos növekedés.

A VW az első félévben még a Toyota előtt járt, ám az augusztusban kirobban károsanyag-kibocsátási botrány, nevezetesen, hogy dízelautó egy részébe olyan szoftvert telepített, amely átveri a kibocsátási teszteket, visszavetett a céget.

Marad a király

A Toyota várhatóan megtartja hegemóniáját a következő években, miután a VW egyelőre kiütötte magát az elsőségért folyó versenyből - véli Zhou Jincheng, a Fourin Inc. elemzője. A különbség nőni fog, mivel a német cégnek időre van szüksége stratégiája módosítására az észak-amerikai és az európai piacon.

Eközben a japánok folytatják az előrenyomulást a feltörekvő piacokon. A tavasz végén bejelenthetik, hogy a Toyota megvásárolja a Daihatsu maradék 49 százalékát, amely még nincs a kezében. Ezzel teljesen az ellenőrzése alá kerülhet a japán miniautó-piac éllovasa, illetve a Daihatsu indonéziai és malajziai vállalkozása. Emellett hét év óta először piacra dobják a hibrid motoros Prius teljesen átszabott változatát.

HOZZÁSZÓLÁSOK