Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Egy kínai kezdő vállalkozás bebizonyította, hogy lehet nagyot kaszálni az okos telefonok lomhán növekvő piacán is - írja a CNBC. Az ilyenfajta mobilok eladásai néhány éve még száguldottak, ám az idei második negyedévben csak 0,3 százalékkal kelt el több készülék, mint egy évvel korábban.

Összesen 343,3 millió okos telefont adtak el a gyártók - derült ki az IDC számítástechnikai piackutató cég adataiból.

Ha azonban az első negyedév forgalmához hasonlítjuk az április-júniusi periódus számait, akkor 3,1 százalékos visszaesést tapasztalhatunk. Az IDC szakértői azzal a jó hírrel ellensúlyozták ezt, hogy várakozásaik szerint a világ okostelefon-piaca 2016 első felében elérte eladásai mélypontját.

Új trónkövetelő

A langyos átlagos növekedés mellett egy új kínai cég, az OPPO 22,6 milliós negyedéves eladásaival robbantott: 136,6 százalékkal növelte értékesítését az egy évvel korábbihoz képest. Ez azt jelenti, hogy a vállalatnak 6,6 százalékos részesedése van a világ okostelefon-piacán, amivel a nagy gyártók után a negyedik a sorban, megelőzve a Xiaomit, a Lenovót és a Motorolát.

A technológia nagyon fontos nekünk - nyomta a sikerek esetén használandó ismert cégvezetőszöveget Michael Tran, az OPPO Mobile Australia igazgatója. A készülékeiket - ki gondolta volna - a vásárlók igényeihez igazodva fejlesztik.

Mi a titka?

Ennél konkrétabb magyarázata lehet az OPPO sikerének, hogy külön hangsúlyt fektetnek a telefonokba beépített kameráikra. Vezető termékük, az R9-es például 16 megapixeles frontoldali kamerát kínál különböző megvilágítási lehetőséggel és zajcsökkentő funkcióval, amit értékelnek a szelfizésért rajongó fogyasztók.

Egy összehasonlításból további információt is kaphatunk arról, miért veszik az OPPO telefonjait a közepes és kisebb kínai városokban, illetve az ázsiai országokban. A cikk a Xiaomi Mi5-öst, az OPPO R9-est és a Samsung Galaxy S7-est veti össze. Az első ára 305 dollár, a másodiké 432, a harmadiké 700.

A szakcikk szerint akinek van pénze annak érdemes rárepülnie a Samsung telefonjára, mert jobb processzort és kamerát kínál, mint a másik két gyártó készüléke. Aki minimálbüdzsével számol az vegye a Xiaomit, ám akinek van egy kicsivel több pénze okos telefonra, az az R9-essel jár a legjobban.

Régi trónkövetelők

Az OPPO és egy további kínai cég, a Vivo kiszorította a Lenovót és a Xiaomit az IDC vállalati sorrendjének első öt helyezettje közül. A Vivo eladásai több mint 80 százalékkal ugrottak meg az második negyedévben, így 16,4 millió mobilt adott el.

A listán a harmadik Huawei, amely nemrégiben azt állította, hogy negyedével növelte eladásait 2016 első felében. Az IDC adatai szerint a második negyedévben 32,1 millió okos telefont adott el, amivel világpiaci részesedése 9,4 százalék.

A második az Apple bő 40 milliós eladással, ami közel 12 százalékos piaci részesedésre elég - hívei valószínűleg már a hamarosan érkező új iPhone-ra várnak. Az első a Samsung 77 milliós értékesítéssel és 22,4 százalékos piaci részesedéssel.