Arról még nem született döntés, hogy pontosan hány márkakereskedővel csökkenti hálózatát a VW. Ehhez először az osztrák importőrrel folytatnak majd tárgyalásokat. Ausztriában 2018 első negyedévében mondják majd fel a szerződéseket, illetve kötnek újakat.

A VW mintegy háromezer márkakereskedője van Európában.

"A világpiacon már néhány éve megindult a konszolidációs hullám, ami az elkövetkező években csak tovább gyorsulhat, és ez Németországban sem lesz másképp" - jelentette ki Jürgen Stackmann a VW márka értékesítési igazgatója kedden. "Az értékesítési költségek drasztikus csökkentéséről van szó" a nyereségesség és a hatékonyság mintegy tíz százalékos növelése érdekében.

A megmaradó márkakereskedőknek kifizetődő lesz a váltás: "tartós bevételarányos jövedelmezőséget garantálunk partnereinknek" - mondta. A cél a két százalék elérése.

Jelenleg az átlagos VW márkakereskedő évi 620 jármű eladásával 27 millió euró nettó forgalmat bonyolít le egy százalékos forgalomarányos jövedelmezőséggel és ennek is a legnagyobb része a szerviz és alkatrész üzletből származik.

A tárgyalásokat a márkakereskedőkkel novemberben kezdik meg és a jövő év első negyedében tervezik lezárni.

Németországban október végén ül le a VW a márkakereskedők képviseletével tárgyalni egyebek között a dízelbotrány miatt támasztott kártérítési követelésekről. A márkakereskedők ugyanis kártérítésre tartanak igény, mondván, a dízelbotrány miatt csökkent a lízingelt járművek maradványértéke és nehézségekbe ütközik a visszavett járművek értékesítése is. (Nem akkora durranás az elektromos autózás.)