A klasszikus üzleti modellben működő légicégeket igen érzékenyen érinti a válság Közép-Európában - írja a Világgazdaság. A régióban a lengyel LOT teljesít eddig a legrosszabbul, itt tavaly 733 millió zlotyira nőtt a veszteség. A vállalat adósságainak részét sikerült átütemezni, de a veszteségek csökkentésére tett kísérlet nem járt sikerrel. Várhatóan augusztus második felében választják ki a jövőre esedékes tőkeemelési eljárás befektetési banki partnerét, mely lengyel lapértesülés szerint a Morgan Stanley lesz.

A cseh CSA elbocsátja dolgozóinak ötödét, mely 860 embert jelent. A társaság az első félévben 10 százalékkal kevesebb utast szállított, mint tavaly, az első negyedévben továbbá 1,3 milliárd koronát tett ki a veszteség. A CSA megvásárlásáért ennek ellenére jelenleg két csoport, az Air France-KLM holding és a Unimex-Travel Service is versenyben áll.

A szerb JAT utasforgalma még jelentősebb arányban, 22 százalékkal csökkent - írja a lap, vesztesége pedig 12 millió eurót tett ki. A JAT a cseh CSA-hoz hasonlóan szintén privatizáció előtt áll.