Napról napra növekszik az utazás kockázata a 3-as metrón, s ha a kormányzat nem fizeti ki a felújításhoz szükséges többletköltségeket, akár katasztrófa is történhet - reagált Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke a Magyar Nemzetnek arra, hogy az elmúlt napokban felvetődött, akár el is maradhat rekonstrukció.

Az egyik legsúlyosabb gond az 1970-es években gyártott szellőztetőberendezésekkel van. Ha két megálló között az alagútban tűz vagy bármilyen okból füst keletkezne, a jelenlegi technika alkalmatlansága miatt nem tudnák biztosítani a mentéshez szükséges, a nemzetközi előírások szerinti 30 perces füstmentes időszakot - fejtegette a szakember.

A teljes felújítás nélkül még az új szerelvényekkel is baj lehet, ugyanis kiderült: hiába állítottak forgalomba már több járművet, azoknál - az elavult áramellátó rendszer miatt - le kellett tiltani az áram-visszatáplálási funkciót. Légkondicionáló nincs, így nem működik a hűtőrendszer.

A napilap értesülései szerint a napokban ülésezett az európai uniós operatív programok monitoringbizottsága is. Kiderült, hogy lehet,hogy végül mégiscsak a kormánynak kell a zsebébe nyúlnia, ugyanis a 3-as metró felújításának elmaradása a brüsszeli előírások alapján veszélyezteti Magyarország 2014 és 2020 közötti EU-támogatásának lehívását.