A június 30-án véget ért - a Lenovónál számított pénzügyi évben az első - negyedévben 105 millió dollárra zuhant a nyereség. Ez kevesebb mint a fele a tavaly első negyedévi profitnak. Az értékesítési árbevétel 3 százalékkal, 10,7 milliárd dollárra nőtt, de ez is elmaradt a piaci várakozástól.

Az eredményt egyértelműen a PC-piacnak az okostelefonok és tabletek előretörése miatt folytatódó összehúzódása rontotta le. A Lenovo forgalmának egyharmadát még mindig a PC-üzletág adja.

Az okostelefonok piacán az amerikai Motorola tavalyi felvásárlása - csaknem 3 milliárd dollárért - eddig nem hozta meg a kívánt hatást. A Lenovo bő 2 százalékkal, 16,2 millióra növelte eladásait, de piaci részesedése 5,2 százalékról 4,7 százalékra csökkent. Az üzletág majdnem 300 millió dollár veszteséget termelt.