A fenntarthatóságra koncentrál az Unilever

Bolygónk erőforrásai végesek, a környezet elhasználódásának végzetes következményei lehetnek, így olyan fejlődésre van szükség, amely kielégíti a jelen szükségleteit anélkül, hogy csökkentené a jövő generációk esélyeit.
NAPI, 2013. május 27. hétfő, 10:13

A fenntartható fejlődés fogalmát az Egyesült Nemzetek Szövetsége számára 1987-ben készített Brundtland -jelentés rögzíti először. A jelentés és az azt követő riói konferencia óriási visszhangot − és rendkívül éles támadásokat − váltott ki. Azóta közel két generáció nőtt fel, amíg a fenntartható fejlődés, mint a társadalom előtt álló legnagyobb kihívás megjelent, immár nemcsak országos programokban, hanem az üzleti szférában is.
A vállalatok elkötelezettségének különleges jelentősége van. Amennyiben stratégiai terveikben mint üzleti célt érvényesítik a követelményt, akkor gyakorlatilag meghatározzák azt is, milyen körben és hogyan kívánnak hozzájárulni a társadalom egészséges fejlődéséhez. Az elmúlt tíz évben egyre több Magyarországon működő társaság jelentette be, hogy fenntarthatósági jelentését üzleti terve szerves részének tekinti, önszántából vállalva részvételét a legkülönbözőbb programokban.

Magyarország az élbolyban

A korábban környezetszennyezőnek elkönyvelt vegyiparból az Unilevernél évek óta téma a környezetterhelés csökkentése. A vállalat stratégiáját három évvel ezelőtt a környezettudatos működés szellemében gondolta újra és teljes működését a fenntarthatóság pályájára állította. Tavaly áprilisban a környezetterhelés csökkentését célzó eredményeiről a Fenntarthatósági Tervében vállalt célkitűzései tükrében számot is adott. A cég gyárainak több mint 50 százalékában, 130 Unilever-érdekeltségben a keletkező hulladék 100 százalékban újrahasznosításra került, 122 gyárban pedig 2015-re hozták előre az eredetileg 2020-ra meghatározott célkitűzést. A vállalat által hasznosított hulladékmennyiség több mint egymillió háztartás napi hulladéktermelésének felel meg. A Unilever hazai leányvállalatának 3 gyárában már 2013-ra teljesülhet ez a cél − mondja Vince Beáta, a cég kommunikációs vezetője.

Hosszú távú program

A magyarországi Unilever fenntarthatósági programja a globális terv szellemében a környezetterhelés csökkentésére, az élhető környezet megteremtésére és az egészségvédelemre koncentrál. Az elsők között csatlakoztak a 2010 végén indított Program a Magyar Társadalomért akcióhoz, amely ma az egyik legnagyobb hazai átfogó humanitárius egészségügyi kezdeményezés. Ennek keretében 3 év alatt 528 helyszínen több mint 130 ezer látogatót fogadtak, és közel másfél millió vizsgálatot végeztek el. Eddig 45 szakmai egyesülés, civil szervezet és állami intézmény vállalta szűrések elvégzését, amely egyben egy monitoring rendszer kidolgozásához is alapul szolgál.
Az Unilever évek óta nagy erőket koncentrál a hazai egészségügy problémáinak megoldására. Így például 2009-től Segíts okosan programja keretében a megvásárolt termékek után összegyűjtött egyforintosokból 175 defibrillátor készülékkel látta el az Országos Mentőszolgálatot, amelynek eredményképpen ma nincs egyetlen mentőkocsi sem, amely ne rendelkezne az életmentő műszerrel. Tavalyelőtt az Unilever meghirdette − ugyancsak a fenntarthatóság jegyében − a Flora Szívbarát Lépések programját. A kezdeményezés az országos egészségügyi projektben is jelentős szerepet játszott. A nagyszabású szűrőprogramban két év alatt közel 65 ezer emberhez jutott el a szív egészségének megőrzését támogató kezdeményezés. Ezt az akciót egyébként idén a Népegészségügyi Konferencián kiemelt társadalmi felelősségvállalási szakmai díjjal jutalmazták.

Szakmai diplomák

A vállalat a veszprémi Algida jégkrémgyár fejlesztési programjáért idén Greennovációs Nagydíjat kapott, amellyel jelentősen csökkentette a környezetszennyezést. A 2012-es beruházás a 2008-ban indított háromütemű fejlesztési program II. fázisát zárta le. Az I. ütemben bővült a termelés, a II. ütemben pedig felépült az új környezetbarát hűtőház.
A vállalatok előtt álló legnagyobb kihívás a fenntartható növekedés − mondta Paul Polman, az Unilever elnöke. A vállalat 2010-ben fogalmazta meg a cég fenntarthatósági tervét, amelynek célja, hogy a vállalat növekedésével egy időben csökkentse a környezetterhelést, és ezzel növelje társadalmi hozzájárulását. A jelek szerint már az első lépéseik komoly eredményeket hoztak, a jövő nemzedékének érdekében.


Kapott_NEM_jelenik_meg_FE-n

 

HOZZÁSZÓLÁSOK