A magyar energiaszektorban lezajló változások az E.ON felé terelik a kis- és középvállalati ügyfeleket - véli Lehoczki Balázs, az E.ON Energiakereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója.

Lehoczki Balázs, az E.ON Energiakereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója

- A Magyarországon tevékenykedő energiacégek ugyan már jó ideje bejelentették, hogy mely területeken, melyik üzletágban hagynak fel a tevékenységükkel, azonban ezekre valójában csak az elmúlt hónapokban került sor. Hogy érinti mindez az E.ON-t és fogyasztóit?

Az mára minden fogyasztónk előtt világos, hogy az E.ON üzleti portfolió stratégiájával összhangban az egyetemes gázpiaci engedélyét adta vissza, a vállalkozásokat, fontos partnerként továbbra is ellátja gázzal és árammal is, a lakosság részére pedig tovább folytatja áram egyetemes szolgáltatói tevékenységét. Általában kijelenthető, hogy a lakossági ellátást magában foglaló egyetemes piaci szolgáltató változáskor az ügyfeleknek nincs igazán tennivalójuk, automatikusak a folyamatok. Viszont azoknak a versenypiaci szolgáltatásban résztvevő vállalkozásoknak, amelyeknek a szolgáltatója megszűnik - mint például a TIGÁZ ügyfelei - döntést kell hozniuk, hiszen nem kifizetődő számukra, ha nem ők választanak maguknak energiaszolgáltató partnert, hanem helyettük mások döntenek a szolgáltatójukról.

- Miért lenne ezen a területen egy vállalkozás aktívabb, mint egy magánszemély?

A vállalkozók tudatos, önálló, gyakorlatorientált emberek, akiknek fontos az üzletük stabilitása, a biztonságos és folyamatos működés, a versenyképesség. Sokkal több információval rendelkeznek, érdeklődnek az újdonságok és modern technikai megoldások iránt, követik a piaci folyamatokat, és a tágabb üzleti környezetükről is több információjuk van. Ma már mindenki számára nyilvánvaló, hogy energiát vásárolni egy hosszú távú partneri kapcsolat keretében érdemes, és az is, hogy egy kkv-nak van választása, ő dönti el, kitől vásároljon energiát. Ez pedig arra készteti őket, hogy megvizsgálják a lehetőségeiket, különösen most, hogy sokan egyébként is váltásra kényszerülnek.

- Mi szólhat az E.ON mellett?

Először is, a vállalkozó érdeke az, hogy stabil, megbízható szolgáltatást kapjon, egy olyan szolgáltatótól, amelyik állandóan rendelkezésre áll gáz- és villamosenergia tekintetében egyaránt. Ezt kínáljuk mi, több mint másfél évtizednyi magyarországi tapasztalat és tudás birtokában, valamint jelentős nemzetközi tudás és innovációs háttérrel. Ugyanakkor azt is jogosan várja el az ügyfél, hogy ha kérdése, megoldandó problémája adódik, akkor arra egy szakmailag felkészült, saját kapcsolattartó álljon készen. Erre kijelölt munkatársaink ezt garantálják, ráadásul tőlük önálló kezdeményezésekre, javaslatokra is számíthat az ügyfél: hiszen a világ halad, olyan új energetikai megoldások merülhetnek fel, amik javíthatják a vállalkozás versenyképességét, termelési hatékonyságát.

- Mi a helyzet az árak terén? A versenypiacon bizonyára ez is számít az ügyfeleknek, és egy ilyen prémium tanácsadói szolgáltatás plusz költséget jelenthet.

Egyáltalán nem. Díjszabásunk egyszerű: az alapdíjon felül a fogyasztást kell csupán megtéríteni, gázban és áramban is. Jelenleg a váltásra kényszerülőknek minden esetben kedvező, egyedi áron tudjuk az energiát biztosítani. Nincs továbbá elvárt fogyasztási mennyiség, és a túlfogyasztás sem jár büntetéssel. A döntést megkönnyíti továbbá mostani kedvezményünk számukra, ami akár nettó 150.000 Ft kezdeti jóváírást kaphatnak azok a vállalkozások, amelyek most választják gázszolgáltatónak az E.ON-t.
Társaságunk számára nagyon fontos, hogy ügyfeleinkkel jó partneri kapcsolatot alakítson ki, ezért munkatársaink mindent megtesznek azért, hogy ügyfeleinknek minél jobb tapasztalataik legyenek szolgáltatásunk színvonaláról.

Advertisement