Itthon is egyre terjednek a co-branded kártyák, a pénzintézetek többségének kínálatában ma már rendszerint 5-10 olyan kártya található, amelyhez társmárka vagy kedvezményrendszer kapcsolódik. Az ilyen kártyák esetében eltérőek a felhasználói szokások: kevesebb mind darabszámban, mind tranzakciós értékben a készpénzfelvételi tranzakció, ugyanakkor vásárlás esetében az is megfigyelhető, hogy már a kisebb összegű tranzakciókat is ezzel fizetik. A statisztikák alapján nemcsak a költések darabszáma nő, hanem az ilyen co-branded plasztik használata során a kártyatulajdonosok többet is költenek, mint a nem társmárkás kártyákkal. Itthon elsősorban a kereskedelemben érdekelt cégek, az üzemanyag-szolgáltatók, a légitársaságok és a telekommunikációs cégek láttak eddig lehetőséget az ilyen kártyákban. A benzinkutak közül az egyik legelőnyösebb konstrukcióval a Shell és a Citibank rendelkezik. A két cég közös kártyájával fizetve minden Shell-kútnál történő tankolásunk árából 3 százalékot, valamint bármely - külföldi és belföldi - MasterCard-elfogadóhelyen történt vásárlásunk után 1 százalék jóváírásban részesülünk. A Shell-Citibank kártyán keresztül közüzemi számláinkat is kiegyenlíthetjük, ha mindezt csoportos beszedési megbízással tesszük, minden számlánkból 1 százalékot jóváír számunkra a bank. Amennyiben a piac másik két üzemanyag-vásárláshoz kapcsolódó kedvezményt biztosító kártyájával vetjük össze a hitelkártyáját, akkor láthatjuk, hogy ennek a legalacsonyabb az első éves díja, ez a kártya biztosítja a leghosszabb, azaz 21 napos kamatmentes időszakot, két darab társkártyát igényelhetünk díjmentesen az első évre, és még az összegyűjthető jóváírás mértékét sem maximalizálják. Ezenfelül a Citibank további betéti és hitelkártyáihoz hasonlóan a kártyabirtokosok az országos Magyar Kedvezményhálózat tagjainál 5-50 százalékos kedvezményt is kapnak kártyájuk felmutatásával több mint ezer kedvezményadó helyen országszerte. A pénzintézet szerint a tudatos kártyahasználók évi mintegy 25 400 forintos megtakarítást érhetnek el ezzel a kártyával, ha minden hónapban körülbelül 25 000 forint értékben tankolnak a Shellnél, és egyéb költéseiket (nagyjából havi 45 000 forintért) és közüzemi számláikat (megközelítőleg havi 35 000 forintért) is a kártyával rendezik. A telekommunikációs cégek többsége is rendelkezik ilyen kártyával: Vodafone-előfizetőknek szól az OTP Vodafone kártyája, UPC-seknek a Budapest Bank (BB) UPC-kártyája, illetve a Citibank és a Magyar Telekom együttműködésében igényelhetünk Magyar Telekom-Citibank Hitelkártyát is. Utóbbi kettő nagyon hasonló elven működik, többnyire ugyanazokért a tranzakciókért kaphatunk jóváírást a különböző szolgáltatóknál. A BB UPC-kártyája a vásárlásaink után 2 százalékos jóváírást ad, csoportos beszedési megbízás alapján befizetett UPC-számlánk alapján maximum 6 százalékot írnak jóvá. A Magyar Telekom-Citibank kártya tulajdonosai ezzel szemben 5, illetve 10 százalékos jóváírásban részesülhetnek attól függően, hogy ezüst vagy arany szintű ügyfelek. A Citibank kártyája mellett szólhat még az első éves díjmentesség, valamint az első három hónapos promóciós időszakban megduplázott - 10, illetve 20 százalékos - jóváírás. Ez a kártya különösen azoknak előnyös, akiknek a családja több T-Mobile- vagy T-Home-előfizetéssel rendelkezik, mert a jóváírások mértéke összevonható, így még magasabb megtakarítási összeg érhető el. Ezek mellett a kártyák mellett a sokat utazóknak, utazást kedvelőknek különösen hasznosak lehetnek a légitársaságokkal együttműködésben piacra dobott hitelkártyák. Ilyen konstrukcióval a Citibank, az MKB Bank, illetve az Erste Bank is rendelkezik. A Citibank a Malévval, az MKB a Lufthansával, az Erste Bank pedig a WizzAirrel működtet közös márkajelzésű hitelkártyát. A Citibank- és MKB-kártyákat értékajánlatukból adódóan könnyen összehasonlíthatjuk, az Erste WizzAir kártyájának kedvezményei és üzleti modellje azonban jelentősen eltér a klasszikus légitársaságok pontgyűjtési és -beváltási szabályaitól. A nemzeti légitársaságok esetében a költésekkel mindegyik esetben pontokat gyűjthetünk, melyeket idővel repülőjegyekre válthatunk be különböző kondíciók mellett. Havi 120 000 forintos hitelkártyás vásárlás mellett az Arany Malév-Citibank kártya esetében már egy éven belül megszerezhető az első jegy, az elért pontok száma határozza meg, hogy mely városokba utazhatunk. Kétévnyi pontgyűjtés után a fenti költéssel számolva már az Ezüst Malév-Citibank és az Arany MKB is eléri a repülőjegy belépő szintjét. Természetesen minél több pontot gyűjtünk, annál több szolgáltatást kaphatunk és az elérhető úti célok köre is egyre szélesebb. Ezekről az összegyűjtött pontokból megszerezhető repülőjegyekről tudnunk kell azonban, hogy a repülőtéri illetékek díját sem a Malév, sem a Lufthansa esetében nem tartalmazza - ezt külön ki kell fizetnünk. A Malév-Citibank kártya mellett szól ugyanakkor a jó menetrend, a közvetlen járatok - legtöbb Budapestről közvetlenül elérhető úti cél - kényelme és a rugalmas változtatási feltételek. Ezzel szemben a Lufthansa belépő szintű repülőjegyeinek megszerzéséért az elért 15 000 ponton felül rengeteg foglalási feltételnek is meg kell felelnünk. Ezzel a légitársasággal is (így az MKB-LH a co-branded hitelkártyájának segítségével) Európán belül sok helyre eljuthatunk - de leginkább csak átszállással. Az Erste-WizzAir együttműködés esetében vásárlásainkkal nem pontokat, hanem egy keretet gyűjtünk, amit a WizzAirnél költhetünk el repülőjegy-vásárlásra. A belépő szintet itt körülbelül 20 000 forint jelenti, hiszen ezen az áron már lefoglalhatunk utakat (illetékkel együtt!) de mindenképp számolnunk kell azzal, hogy jelen esetben egy fapados légitársaságról van szó. Így a szigorú foglalási és változtatási feltételek, a sokszor napunkat keresztbe vágó menetrend, úti célunktól távoli reptérre történő érkezés és számos felár (például telefonbeszélgetés az ügyfélszolgálattal, check-in és foglalási díjak, poggyászdíj) keserítheti meg életünket. Ha ismerjük fogyasztási szokásainkat és utánanézünk a különböző cégek által kínált opcióknak, az így kiváltott co-branded kártyáinkat pedig tudatosan használjuk, jelentős megtakarításokat érhetünk el - szemben a "klasszikus" hitelkártyákkal. Használjuk tehát őket, de tájékozódjunk a lehetőségeinkről, hogy a lehető legtöbbet hozhassuk ki kártyáinkból.