új hír érkezett
  • A cinizmus netovábbja: uniós pénzből listázná a kormány a civileket

    Szabó Zsuzsanna, 2017. április 21. péntek, 12:02

    Az állami portált, ahová a civilek feketelistáját fel akarják tölteni, az EU pénzéből hozták létre - fedezte fel a K-Monitor blogja.

    A törvény egyebek mellett előirja, hogy a civil szervezeteknek be kell jelenteniük magukat, mint külföldről finanszírozott szervezet. Miután a nyilvántartó bíróság az egyesületet vagy alapítványt külföldről támogatott szervezetként rögzíti, megküldi az ügynöknek bélyegzett egyesületek és alapítványok adatait a Civil Információs Portál vezetéséért felelős miniszternek. A Civil Információs Portál vezetéséért felelős miniszter az adatokat ingyenesen elérhető módon haladéktalanul közzéteszi az e célra kialakított elektronikus felületen, az érintett szervezeteknek pedig fel kell tüntetniük a bélyeget minden, általuk szerkesztett kiadványban.

    A törvénytervezetet egyébként hivatalból a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság elnöke, Péterfalvi Attila is megvizsgálta és arra jutott, hogy bár egyet lehet érteni a javaslatban szereplő átláthatósági célokkal, de szélesíteni kellene az adatok közzétételére kötelezettek körét. Vagyis az adatvédelmi biztos szerint a független véleményformáló szerepkörben fellépő civil szervezetek esetében nemcsak a külföldről érkező finanszírozás átláthatósága lényeges, hanem a belföld is ezért felmerülhet, hogy a "külföldről támogatott szervezet" kategóriához hasonló módon nyilvánosságot kellene biztosítani a "gazdasági szereplő által finanszírozott szervezetekre", illetve "a kormányzat által támogatott szervezetekre" vagy "politikai párt által támogatott szervezetekre" vonatkozó információknak is.

    Ami viszont egészen bizarr, hogy az említett Civil Információs Portál, ahová a feketelistát vélhetően elhelyezik, az EU pénzéből készült - hívja fel a K-Monitor blogja. A portál fejlesztésére az EKOP 1.A.1-08/A-2009-0006-ból ment cirka 80 millió forint a fejlesztésre, először a KIM-től, majd az EMMI-től.

  • Gyakorlatilag minden legális internetes szolgáltatásokat nyújtó cég megszakította a kapcsolatait a neonáci The Daily Stormer portállal – írta a CNN. Már a web site elnevezése is beszédes: átvették a náci Der Strürmer újság címét. A portál az elmúlt hónapokban került előtérbe az amerikai médiában, miután Donald Trump elnökké válása óta megerősödtek az fehér nacionalisták és a neonáci mozgalmak. Az államfő csak a közvélemény erős nyomására hajlandó egyrészt-másrészt mondatok helyett egyértelműen elítélni ezeket a szervezeteket.

    Fotó: MTI

    A sajtóorgánummal először a GoDaddy internetszolgáltató és a Google szakította meg a kapcsolatot, majd követte ezeket a Couldflare számítástechnikai biztonsági cég. Ez utóbbi sérülékennyé tette a portált a legkülönbözőbb internetes támogatásokkal szemben. A Cloudflare vezetője hosszan magyarázkodott azért, hogy eddig segítették szolgáltatásukkal a szélsőséges portált. Mint írta: alapelvük, hogy semlegesen viszonyulnak ügyfeleik mondanivalójához, ám az elmúlt napokban már azt feltelezték róluk, hogy titokban egyetértenek a The Daily Stormer szerkesztőivel.

    A világháló amerikai rendszeréből kihajított portál nem sokkal ezt követen .ru végződéssel orosz technikai háttérrel jelent meg újra, ám később ez is kihalt, mert a RU-CENTER, amely biztosította az új domainnév bejegyzését, szintén szükségét érezte, hogy elhatárolódjon a náci web site-tól. Így a site már csak az úgynevezett dark weben érhető el, azaz a sötétségbe veszett a megszokott internetes böngészők használóinak szeme elől.

  • Így tünteti el a valóságot az állami média

    Komócsin Sándor, 2017. augusztus 17. csütörtök, 17:01

    Az orosz média megtalálta a módját, hogy pozitív hírként tálalja a negatív hírt Vlagyimir Putyinról - írja a Moscow Times. A Pew Reseach Center 37 ország közel 41 ezer lakója körében végzett felmérése szerint a válaszadók alig több mint negyede, 26 százaléka bízik az orosz államfő külpolitikájában, Oroszországról 34 százalékuknak van jó véleménye, míg 31 százalékuk az országukat súlyosan fenyegető veszélyt lát az oroszokban. A Pew ennek alapján azzal a felütéssel adta közre eredményeit, hogy az emberek világon kedvezőtlenül ítélik meg Putyint és Oroszországot.

    Forrás: MTI/EPA

    A Kreml kezében lévő média nem találta megfelelőnek ezt a címet, ezért azzal tálalta a közvélemény-kutatás eredményeinek egy részét, miszerint: Kétszeresére nőtt Putyin népszerűsége az amerikai republikánusok körében. A Pew azt találta, hogy a magukat demokratának vallók 13 százaléka bízik az orosz államfőben, míg a republikánusok körében 34 százalék ez az arány. Két éve még 20, illetve 17 százalékot mértek.

    Más sajtóorgánumok azzal adták közre a kutatási eredményeket, hogy a világ jobban bízik Putyinban, mint Trumpban. Görögországban, Libanonban, Németországban és több további országban valóban ez a helyzet, de például Indiában, Izraelben és Nagy-Britanniában ennek fordítottja kettejük megítélése. A Pew kutatásából kiderült, hogy míg az amerikaiaknak csak 23 százaléka bízik Putyinban, addig az oroszok 53 százaléka Trumpban. Ez az adatpár valahogy kimaradt az orosz sajtóhírekből.

  • A kiterjesztett valóság segítségével ismerhetnek meg európai védett állatokat a mosonmagyaróvári Futura Interaktív Természettudományi Élményközpontban a látogatók. A tárlatot szeptember 17-ig nézhetik meg az érdeklődők, de ehhez mindenképpen magukkal vinni az okostelefonjukat. Arra letöltve egy speciális alkalmazást, a barnamedvék, a teknősök, a jegesmedvék, a denevérek, a hódok, a tigrisek, a pandák, a szürkefarkasok és a hópárducok életével, természetével és élőhelyével lehet megismerkedni - számol be az MTI.


    MTI Fotó: Krizsán Csaba

    Az állatokat virtuálisan meg is simogathatják és fényképezkedhetnek is velük. Az ideiglenes tárlat után terveznek a szigetközi védett állatfajokról egy állandó kiállítást létrehozni, ehhez a tervek már elkészültek.