BUX
38324

A gépek közötti kommunikációban mindenkit lenyomott a Vodafone

A Vodafone 2016-ban 37 százalékos részesedéssel Magyarországon piacvezető lett az IoT eszközök piacán - derül ki az IDC legfrissebb kutatásából.

Szabó Zsuzsanna, 2017. szeptember 28. csütörtök, 20:04

Az IDC Hungary által készített M2M Hungary kutatás arra mutatott rá, hogy Magyarországon a gyártás, a pénzügyi szolgáltatások és a szállítmányozás területén jutnak leginkább szerephez az IoT eszközök.

Király István, a Vodafone Magyarország Vállalati szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese az IDC elemzése alapján elmondta: az összes M2M SIM kártya 37 százalékát 2016-ban a Vodafone biztosította. A kereskedelmi szegmensben ugyanez a szám 52, flottamenedzsment esetében pedig 49 százalékot jelent.

Magyarországon és a régióban is egyre több vállalat hagyatkozik az új technológiákra, az IoT (Internet of Things, a dolgok internete) Barometer - melynek keretében 13 országban, összesen 1278 vállalatot vizsgáltak meg - eredményei szerint az EMEA régióban a vállalatok kétharmada üzleti stratégiai szintű változásokat hajtott végre ezen eszközök eredményeire támaszkodva. A megkérdezett vállalatok nagy jövőt jósolnak az internetre kapcsolt eszközöknek, a válaszadók 77 százaléka szerint a teljes gazdaságra érezhetően pozitív hatással lesz az IoT megoldások elterjedése - derül ki a Vodafone ezt ismertető közleményéből.

A Vodafone megbízásából a Circle Research piackutató vállalat által készített 2017-es "IoT Barometer" tanulmány megállapítása szerint az internetre kapcsolt eszközöknek nyújtott mobil adatszolgáltatásban a világpiacon is vezető szerepet tölt be a Vodafone, hiszen elsőként lépte át az általa kiszolgált mobil adatkapcsolatos eszközök száma az 50 milliót.

A Magyarországot is magába foglaló EMEA régióra vonatkozóan a kutatás rámutatott, hogy az IoT eszközöket alkalmazó vállalatok 71 százaléka vallotta, hogy rendelkezik megfelelő folyamatokkal a IoT biztonság megteremtéséhez, 74 százalékuk szerint pedig 2022-re már nem az IoT megoldások, sokkal inkább ezek üzleti eredményekre gyakorolt hatása kerül előtérbe.

A felmérésben résztvevő EMEA régióban tevékenykedő vállalatok 39 százaléka tapasztalt bevétel növekedést az IoT eszközöknek köszönhetően , s a cégvezetők 76 százaléka vallotta, hogy más iparágban tevékenykedő partnerekkel működik együtt az IoT megoldások kiépítésekor.