A magyarok egy csapásra átváltoznak - csak ez kell hozzá

Imádunk focit nézni, de leginkább a tévé képernyőjén - derült ki az Invitel sportkutatásából. A 18-65 éves aktív internetezők körében végzett, nem reprezentatív felmérés még mindig verhetetlen a labdasportok népszerűsége, és bár a nagy eseményeket mindenki követi, csak kevesen látogatnak ki személyesen is a helyszínre szurkolni.
Szabó Zsuzsanna, 2017. november 27. hétfő, 18:47

A mozgási szokásaink az elmúlt években jelentősen átalakultak: a csapatsportokkal szemben egyre többen választjuk a rugalmasan, önállóan végezhető edzéstípusokat, például a futást vagy a kerékpározást - derül ki az Invitel "Sport minden felületen" című, több mint 10 ezer ember megkérdezésével készült online kutatásából.

A kutatásából azonban az is kiderül, hogy az egyéni edzésformák térnyerése alapvetően nem befolyásolja a sportnézési szokásokat: legszívesebben még mindig a labdasportokat követjük élőben, elsősorban a futballt, a kézilabdát és a vízilabdát. Emellett kifejezetten szoros kapcsolat figyelhető meg a sportvégzés és szurkolás között a labdarúgók esetében: akik valaha fociztak, szinte minden esetben (91 százalék) követik is a témával kapcsolatos élő közvetítéseket.

Egyből szakértünk

Bár általában nem a sport határozza meg a hétköznapjainkat, kiemelt versenyek idején egyből átváltozunk szurkolóvá - és sok esetben szakértővé. Az Invitel kutatása alapján, míg átlagosan csupán 10-ből 1 ember figyeli a sporteseményeket, világ és Európa-bajnokságok idején szinte mindenki (98 százalék) a tévé előtt követi a magyar vonatkozású versenyszámokat.

A nagy események erősen tematizálják az online közbeszédet is: ilyenkor a megkérdezettek csaknem fele osztja meg véleményét a világgal. A bajnokságokat és világversenyeket követően azonban visszaáll a megszokott rend és csupán esetenként kerül szóba a sport a közösségi médiában, vagy az online fórumokon.

A szavak és a valóság

Sportot nézni csak élőben érdemes - állítja a megkérdezettek 88 százaléka -, de csupán tízből egy ember látogat meg hetente személyesen is valamilyen sporteseményt. Az Invitel kutatásából kiderült, hogy általában az otthon melegében, vagy barátaink, ismerőseink körében szurkolunk, és ilyenkor is leginkább a tévét részesítjük előnyben (84 százalék) a monitorral vagy a laptoppal szemben.

A nézők számára a csatornák képminősége is egyre fontosabb szerepet játszik. A felmérés szerint a válaszadók több mint háromnegyede legszívesebben HD-ban követné a mérkőzéseket és 67 százalékuk már rendelkezik is az ehhez szükséges készülékkel.

HOZZÁSZÓLÁSOK